Перейти к содержанию
BioWare Russian Community
SergiySW

Mass Effect — Прошлое, настоящее и будущее (Comic-Con 2012)

Рекомендуемые сообщения

Просто Лиара

Совсем скоро на Comic-Con 2012 стартует панель Mass Effect: Прошлое, настоящее и будущее. Там разработчики обсудят историю серии, любимых персонажей, мультиплеер и намеки на будущее DLC. «Левиафан» или «Омега»? Полноценный анонс или только намеки? Ждать осталось совсем чуть-чуть — до 4 часов ночи по Москве.


Обновление: Итак, что мы узнали после этой презентации? Не слишком много, но разве стоило ожидать иного от непрофильной выставки?
  • Показали капельку будущего DLC. Действие происходит под водой в устройстве, напомнившем комментатору «Атлас». Учитывая фразы из утечки можно уверенно сказать, что часть дополнения «Левиафан» будет подводной.
  • Вздох Шепарда в одной из концовок: «Мы хотели сделать ее неоднозначной... Да, это может быть просто последний вздох перед смертью», — не самым удачным образом троллит фанатов Крис Хеплер.
  • Уровень с виртуальной реальностью сначала планировался в древнем кварианском храме.

Под водой

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Нет! Я верю, что там будет синематик. х)

А, может, мы увидим Левиафана, вылетающего из воды? *_*

Синематик, конечно.

У них нет на это денег.

Только текст:

"И тут Левиафан выпрыгивает из воды и улетает прочь".

"Капитан Шепард стал легендой".

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Всё. Ещё 6 минут, впрочем, было.

Ни даты DLC, ни слов вроде "точно", "зуб даю" etc о сюжетных моментах.

Пойду поем и оплачу эпилог о трёх веках жизни голактеки :dry:

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

У них нет на это денег.

Только текст:

"И тут Левиафан выпрыгивает из воды и улетает прочь".

"Капитан Шепард стал легендой".

Даёшь текстовый МЭ4!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
(изменено)

Тизер-картинка

Axzl_HuCEAAFfVR.jpg

Изменено пользователем Nkrs

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Текст

4:59 We're about to kick off with Mass Effect here!

5:00 Rafael, the voice of Kaiden, Kimberly Brooks, voice of Ashley both took the stage, as well as Courtney Taylor, Jack.

5:00 They thanked fans for being here and how thrilled and grateful they are to be a part of this world and said here's to the development team and the fans!

5:02 Chris Priestly is moderating, with Mike Gamble, Parrish Ley, Corey Gaspur, Sylvia Fekeknity, Chris Hepler, and Jessica Merizan are all on the dais.

5:02 They're going to chat a bit first, then go into fan Q&A which should be something special

5:02 Mike Gamble is actually going to run this portion of the panel. "So, what an interesting three months it has been..."

5:03 "As much as you might not think it we've been overjoyed at BioWare to work on the extended cut and DLC"

5:03 We like you guys, and what you say matters. I hope most of you have played the extended cut and play multiplayer and like what we've done.

5:04 Today we're going to talk a bit about the extended cut and the motivation behind it

5:04 We have Combat Designers, Writers, Cinematics, everyone up on the dais is heavily involved.

5:05 "So first of all talking about the Extended cut" they showed a flow chart of the original ending, then of the extended cut. The extended cut literally quadruples the level of complication behind the scenes.

5:05 Parrish Ley now is talking about what it took to do the Extended Cut.

5:06 "Myself, Casey Hudson, Mac Walters, Patrick Weeks, MIke Gamble sat in a room and hashed it out" when it was greenlit in late March.

5:07 "The logic is super complicated. It toggles your EMS rating, who lives who dies, your paragon or renegade rating, and many other aspects"

5:07 "I want to walk you through what we wanted to do with the Epilogue sequence 200-300 years in the future"

5:08 "After the detonation, what does the Galaxy look like days after. There's a sense of a tentative truce in the Synthesis version, and kind of going home."

5:08 "Then we have months to years, and that's Survivors, so it's about your ME2 henchmen, the tertiary characters and closing those off"

5:09 "After that we went to years to decades"

5:09 "We look at what the various planets look like 10-15 years in the future. This was the coolest part to me, and we got to do an image I really wanted to do, a Krogan baby"

5:10 "For me, my personal playthrough, the Genophage campaign was really important to me."

5:10 "So as a fan it was really powerful for me to see the baby born and know what that means to the Krogan"

5:11 "I also really liked the Rachni sequence where they move into Tuchanka, a different consequence and a pretty cool scene"

5:11 "After that we went into centuries, two hundred three hundred years. We got to do some really cool design work on that stuff.

5:12 "After the distant future we had the sacrifice section with anyone who's died along the way. Then we have "But for Now which is the memorial sequence."

5:12 "This was the scene all the animators wanted to be on. They got to put some of themselves into the characters"

5:13 "They wanted to project that feeling that your story with Shepard will end into their performances. You get some really nice subtle acting in that, from James to Edi to your love interest."

5:13 "The EC was a labor of love to us, we're really happy that we got to do it"

5:14 When Gamble asked how many people played the EC, almost everyone raised their hands.

5:14 "We understand the fans have been living with these characters for 7 years, and so have we. We're glad to be a part of it with you."

5:15 Merizan said when she was getting into this job "We were so excited for the game to come out so we could talk about how much fun it is with the fans!"

5:16 "When the backlash happened we wanted to keep the line of communication open. This wasn't just one way facing communication. It's always been a dialogue, and that relationship is important to us with our fans. The same fans that are disappointed with us now are the people that stood by us during the Fox News sex alien "scandal""

5:16 "We wanted to maintain that strong relationship, we do appreciate that feedback, good and bad" "So thank you!"

5:16 Now on to the next MP DLC

5:17 Mass Effect 3: Earth takes the multiplayer experience to new Earth locations, giving tons of new classes and items as well. That comes out next Tuesday for free.

5:17 They're showing the launch trailer for the first time now. It's all about "keeping what's left of Earth free, or die trying."

5:18 "Today, each of you must become more than a soldier. Until the fleets of Earth return, you are the last line of defense."

5:18 There's a new difficulty mode as well.

5:18 big applause for the trailer. That'll be online early next week.

5:19 Gamble said "If you keep playing we'll just keep making it, it's that simple."

5:19 "Well it's not really that simple, but we get it done!"

5:20 Corey Gaspur is talking about making the new classes and weapons for the DLC

5:20 He started on the team with Mass Effect 2, where they "knew we had a lot of things we should improve" over ME1 controls and combat.

5:20 "How does Shepard feel when moving around in combat, how do the weapons feel."

5:21 Now with ME3, they have a team of 10-12 people instead of 3

5:21 "It's a really open environment, we prototype really rapidly."

5:21 "When designing, we look at theme, fantasy fulfilment, and character driven gameplay"

5:22 For those coming in late, they did promise an announcement of some kind toward the end of the panel, plus a Fan Q&A in a bit.

5:23 Gaspur had fun designing the Cerberus troops and weapons, and really make some big changes between how they fight versus how Reaper troops fight, that's the theme part.

5:23 For Fantasy Fulfillment, it's about having the flashy moments, like the Omniblade kills.

5:24 Last is character driven gameplay, and the multiplayer section

5:24 "We wanted to do something we were really proud of, and we wanted to make sure playing as a Krogan or a Drell or an Asari all felt completely different."

5:26 That design shift started with Krogans, and wanting to make players feel like they had the power that Grunt did when he burst out of the cryosleep.

5:26 "To me what makes Mass Effect so amazing, all these developers go above and beyond and do things that weren't expected before, so I want to thank the team and the fans for that."

5:27 Gamble's now shifting focus to the writers. "There's always a narrative thread we want to have in everything we do"

5:27 Sylvia wrote Liara and Samara for ME3, and Chris has been around since ME1

5:27 He wrote the Galaxy Map, Alliance News Network, Edi, and THane.

5:28 Chris Hepler did a lot of research into the Science of Mass Effect, including when he was writing the Galaxy map for ME2 and ME3

5:28 "Then I went over to work for Old Republic for awhile and they said Chris, don't put any science in it!"

5:29 "Then it was Chris, we need you back on Mass Effect, and you're gonna write codex entries and the galaxy map. All that science? Use it now!"

5:29 Chris actually asked for Edi, Thane, and Samara, when he had the chance to write characters for ME3, but he was glad to get Edi and Thane.

5:30 The first thing Sylvia wrote for BioWare was the DLC for ME2, Lair of the Shadowbroker. She was one of three writers on that.

5:31 "My first real big project was ME3, and it was both tremendously exciting and tremendously terrifying. As I began to work for the project more and more I saw how much it meant to people"

5:31 "We have this room for the Mass Effect team that's just the writer's pit, and we would just turn around and read off parts to each other"

5:32 Chris said "There's a part where Edi says "Liara's become a really more private person since she became Shadow Broker" and if you haven't played the SB DLC, Shepard goes, "Excuse me?!" And that was something that wouldn't have happened if we weren't all writing in one room."

5:33 Sylvia wrote a level called "The Geth Consensus" (lots of claps for that one, just like for LotSB)

5:34 The original pitch for that was Ancient Quarian Temple, so you got to see a lot of things changed there, obviously. Being the first organic being to see it.... then Chris had an interesting thing with Edi.

5:34 Chris, "Yeah, in my case I had a point where if you guys talk to Edi right after the Cerberus base when you find out about her origin and you ask if she's having any problems"

5:35 "You can ask if she's worried about having a flawed father figure, and she just shoots shepard down and says Definitely not."

5:36 "But in the original draft, which went all the way to voiceover, had Edi freaking out over it. But then when Tricia Helfer was reading it, it made her sound whiny!"

5:36 "So I was freaking out that it was terrible, and Mac came in and told me I needed to cut a whole section of dialogue. I kissed him, and turne dit into a joke."

5:37 Sylvia on Liara, she liked jumping in on the character with the already established history.

5:38 Sylvia loved the epilogue scene with Liara getting to be a hologram like sigil later on.

5:39 OK, looks like we're coming to Fan Q&A, and fans jumped up, one tripping and falling.

5:39 Q: Will you ever show female Turians in any of the DLC or anything?

5:40 Gamble, "That's not the first time we've been asked that, and we definitely take fan feedback to heart."

5:41 Commenters: any questions that don't get answered here, I'm going to BioWare base for interviews after this, and I will ask your questions so keep them coming.

5:41 The panel said there's absolutely "no canon ending"

5:42 Q: Any chance of bringing in "past battles" like Krogan vs Rachni or something like that into some DLC?

5:42 Gamble: "We look at our entire IP and we look at places we can tell stories all the time, that's all I can really say about that."

5:42 Q: What's the deal with the kid and Shepard seeing him through the whole game?

5:44 Hepler said it was just to tie Shepard's story personally to Earth and the feeling of not being able to save the child.

5:45 A fan asked how to work at BioWare, Merizan said to look at the careers page, pretty much. "Come to conventions and network" as well.

5:46 Q: Any more Mass Effect comics, or maybe just a monthly ongoing series?

5:46 Priestly said "Part of BioWare is always wanting to expand our IP. Certainly the possiblity is open. Sylvia wrote Homeworlds #4"

5:47 Q: What's the motivation with the teaser survival of Shepard in one ending?

5:47 Sylvia said "We were looking at all the endings, and we were wondering if they were TOO bleak. For fans who scraped every last thing off the galaxy map, we wanted to give them a little beacon of hope."

5:48 "It was really hard to let go of Shepard for us too, so it was kinda just for us too."

5:48 Ley said "We did make it ambiguous on purpose..."

Hepler: "It could just be a last gasp before death, yeah."

5:50 Hepler loved writing Thane in ME3 because he just always wanted to write an assassin in a video game. He wanted to write Edi because he wanted to try some comedy to challenge himself.

5:50 That was last question... and now a "little something to share"

5:50 First here's the voice of Kaidan up on stage again.

5:51 It's kind of weird hearing his voice come out of a real person's mouth. He was just up to announce a signing at BioWare base.

5:51 Mike Gamble wants you to look on the screen...

5:52 It's a teaser for future content... and it is underwater somewhere in a vehicle that looks a lot like an Atlas.

5:53 That's all for this panel folks! Again, I'll be taking your questions over to BioWare RIGHT NOW and have an article up answering as many as possible soon! Thanks so much for reading!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Кстати, и правда забавно. Кроганы уничтожили рахни на их планете, а те в одной из концовок уничтожили кроганов на Тучанке.

А где эта концовка посмотреть охота, мож сыль дадите на видос

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Мда, все меньше и меньше у меня желания смотреть конференции BioWare. :(

Целый час воды...

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

У них нет на это денег.

Только текст:

"И тут Левиафан выпрыгивает из воды и улетает прочь".

"Капитан Шепард стал легендой".

Нет, просто не думают, что это будет нам интересно. :rolleyes:

А что? МЕ с текстовыми квестами - очень даже. :З

"Покупайте наши DLC".

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Нет, просто не думают, что это будет нам интересно. :rolleyes:

А что? МЕ с текстовыми квестами - очень даже. :З

"Покупайте наши DLC".

КР это доказывают :)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

КР это доказывают :)

Воистину доказывают. :)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
«Лефиафана»

покосплею Шерши

Левиафана же?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

круто но так нескоро.

А где эта концовка посмотреть охота, мож сыль дадите на видос

погугли все слайды из ЕС (это было на слайдах).

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Зашел почитать скрипт, после решил почитать блича, наткнулся на картинку. Просто разорвало.

e5682328d043a33f58e5498e1689944a1341199649_full.jpg

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Хм. Многовато воды, маловато информации.

Поиграть под водой довольно интересно. Видео не видела, но по описанию должно быть довольно круто.

А насчет вздоха я даже немного расстроилась) Для меня однозначно Шепард жив)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Да слушайте их про "играть под водой". Будет небольше как в БиоШоке, походим уровень-два по подводной базе и попялимся на стекло за которым будет вода...

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Про ДА 3 нет ничего? Там Гейдер от ДА присутствует.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
(изменено)

Про ДА 3 нет ничего? Там Гейдер от ДА присутствует.

Эм, его не было. И не объявляли в трансляции.

Изменено пользователем Шершень

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Жаль отказались от идеи Кварианского Храма.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
(изменено)

"Вздох Шепарда в одной из концовок: «Мы хотели сделать ее неоднозначной... Да, это может быть просто последний вздох перед смертью»."

Офигеть, этим они мне сердце разбили ;-(

Изменено пользователем illeaillas

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
(изменено)

Офигеть, этим они мне сердце разбили ;-(

Они хотели сделать концовку настолько неоднозначной, что телепортировали Шепард на Землю после того, как её поглотил взрыв. Очень неоднозначно. Учитывая, что телепорт не работал, т.к. на его месте был Горн. Даже если бы работал, то на Землю были бы телепортированы обугленные останки, которые не в состоянии вздыхать. Зря хотя бы эту сцену в "Выживании" Шепарда не расширили. Не смогли придумать обоснуй? )

Изменено пользователем Шершень

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Одна вода.

За 7 лет так и не научились говорить по делу :3

Наоборот! Это же высокое искусство - говорить полчаса без перерыва и не сказать ничего.

Этому они отлично научились.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

люди, что вы так накинулись на БВ и концовки? Почему до сих пор вспоминаете? Они подарили вам такую великолепную вселенную а вы готовы их в грязь утоптать! Если вам не нравиться, что они делают, то напишите петицию, чтобы все права на вселенную МЕ отдали Activision, а что, у них хороший шутер выйдет, назовут Call of Duty: Mass effect 4. Или давайте отдадим японцам, пусть Шепард окажется потомком Марио! Или нет в Китай, пусть сделают задрот-ПвП-F2P-MMORPG!

Биовары создали вселенную и им лучше знать, что с ней делать... если угробить МЕ, то пусть это сделают они, а не кто либо другой... В жизни мы не всегда получаем, то, что хотели и половина игроков довольны концовкой, потому, что они это понимают, а считать, то, что нравится и хочется только тебе -- истина и должно быть обязательно и без этого все фигня -- вершина эгоизма, а эгоистов я сильно не люблю... пусть вам статистика что-то говорит, что недовольных игроков много, но вот вопрос: будут ли голосовать все довольные игроки? В отличии от недовольных, которые брызжутся слюной, не все проголосуют, ибо им игра нравится и поэтому лень нажать кнопку, ведь она ничего не изменит толком для них -- игра отлична и может половина этих игроков заступится за игру, а может меньше, а вот людей не принимающих концовку целиком охватит жажда проголосовать против! Если вам теперь не нравится вселенная, то создайте свою, со своей игрой, и ощутите на себе всю тяжесть, а когда вы допустите ошибку грандиозную с БиоВарами (хотя ошибок у них нет, это все влияние американских фильмов с хеппи-эндами, в которых все живы... люди забыли про драму, про смерть главных героев) Вот когда допустите ошибку, тогда вы сами почувствуете каково это -- знать что делал правильно, но люди тебя не поняли из-за того, что им били в голову правила, принципы, им вбили что хорошо, а что плохо, а кто-то по глупости сам вбил... Они делают игры, не вы, примерно 3\4 людей без фантазии, столько же без боязни выходить перед аудиторией, столько же умеет управлять финансами, столько же креативных, столько же эгоистов, хотя больше наверное... я последнее время вокруг себя эгоистов вижу, которые свое мнение, считают мнение общим, хотя бы ИМХО написали, что ли, но нет! они считают что все знают, что они знают даже лучше БВ, что БВ делают не так некоторые вещи, а может и все делают не так...

И я чувствую, даже знаю, что после этого сообщения мне будет много негативных ответов, или ответов типа "да мы и не хотели отвечать такому идиоту как ты", а может и все промолчат на меня, а может и Пред. от модеров -- возможно все и то, что человек захочет, не всегда он получает, смиритесь... печенька, вазелин, тапко, стол-стул-девять не слушайте меня я несу бред! Слава богу-нубу!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
(изменено)

Ура! Мои ожидания оправдались!

Миссия под водой, Кахье и Цербер который пытается добраться до Леви первыми :crazy:

BioWare лучшие :clapping:

А где эта концовка посмотреть охота, мож сыль дадите на видос

XU3en.jpg.jpeg

Изменено пользователем -=Ы=-

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
«Мы хотели сделать ее неоднозначной... Да, это может быть просто последний вздох перед смертью».

Да ладно!? Зачем тогда я столько ресурсов собирал - чтобы Шеп на пять минут позже помер? Да вы гении, БВ, я перед вами кланяюсь. :D

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.


  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу

×
×
  • Создать...