Перейти к содержанию
BioWare Russian Community
MECT_HET

МП: Полезная информация

Рекомендуемые сообщения

Так-с... Где-то я видел значения силы для мили ударов, найти не могу. Я это к чему, сколько там у Крогарда мили выдает? Хватит ли в сумме с 1300 от чарджа, чтобы прервать Баньши? По ощущениям, мобы улетают ничуть не хуже, чем от Броска. Но это ощущения, циферки бы... =)

Батарианского мили хватает самого по себе. Но там же ещё подойти надо и поймать...)

И все же поправлю раздел «Баньши в природе» — у тебя так получается, что обязательна пауза между п. 1 и 2 («останавливается и внимательно смотрит»), но тогда пункт 1 в корне не верен. Так как она прыгает и сразу же, если прыгнула достаточно близко, или фаталит, или дает граблями по морде. На практике, если без лагов и не черепахой вроде девастатора, это получается только при (баго-)прыжке за спину и/или неправильной беготне. Но суть в том, что есть определенная вероятность нарваться на фаталити сразу же после ее прыжка к тебе (где-то на БСН об этом разрабы писали, найду топик потом), без «внимательных взглядов», сразу на вилы =)

Описание было для баньши в ареале её обитания, без посторонних факторов в лице игрока. То есть, отскакав свои 16 прыжков, баньши именно остановится и будет внимательно на тебя смотреть. А если ты её раздражаешь, она может ограничить п.1 одним прыжком и сразу на вилы...)

А, и насчет магнитных ручек. Кто-то из БВ писал, что тут две причины, зачастую вместе срабатывающие: лаги и тот факт, что Баньши очень медленно крутится. То есть, пробегаешь за спиной, срабатывает триггер на фаталити, пока она разворачивается ты убегаешь, но игре же нужно закончить скрипт, вот ты и притягиваешься обратно.

БВ сами не знают, почему у них чего. Потому что если бы знали, и дело было бы только в скрипте, убить подтягивающую баньши ракетой, крайне удачно оказавшейся активно, было бы невозможно..)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Копипаст моего поста из общей темы:

Суть в том, что если стоять на наклонной поверхности, Баньши, Бруты и пр., не будут фаталить.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Для тех, кто играет со Скорпионом - проблематично попасть по фантому или ему под ноги, если он кувыркается из стороны в сторону или порой так засядет в укрытии, что не получиться рядом прилепить гранату. Решается просто, если он находится в своем пузыре - вешайте гранаты на пузырь. Они закрепятся, а эффект от взрыва будет такой же, как если бы повесили гранаты на него.

Играю частенько Кварианкой-Инженером со Скорпионом III. Тяжело попасть только когда Фантом идет на сближение по диагонали, а так, если взрывчатка и не попадает, то взрывается в непосредственной близости, отшатывая его - вот тут можно вдоволь нашпиговать и заодно заморозкой отделать для пущего эффекта. А когда юзает пузырь, тем более, украшаю его/её как Ёлку шарами.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Копипаст моего поста из общей темы:

Суть в том, что если стоять на наклонной поверхности, Баньши, Бруты и пр., не будут фаталить.

Это же относится и к лестницам..)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Еще инфа насчет: Как спастись от "магнитных рук".

Если срабатывает скрипт "магнитная рука баньши" (именно она, а не просто фаталити от баньши когда перс пофигистически трется у дамочки возле ног) то нужно кликать клавишу огонь в тот момент когда баньши начинает после "мистического притяжения" отрывать перса от пола, в 90% случаев отпускает. Также срабатывает когда тебя реснули под ногами баньши, аналогично неистово кликаем клавишу огонь.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Недавно узнал, что три броска пробивают защиту фантома от умений. Т.е. для фурии: кидаем канал, затем (если фантомка встала в позу) три броска один за другим, на третий получаем БВ.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Недавно узнал, что три броска пробивают защиту фантома от умений. Т.е. для фурии: кидаем канал, затем (если фантомка встала в позу) три броска один за другим, на третий получаем БВ.

пока совершится откат канала и откат трех бросков в подряд фантомий щит спадет сам

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

пока совершится откат канала и откат трех бросков в подряд фантомий щит спадет сам

да, наверное так и происходит )

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
(изменено)

Уважаемые геймеры! Я долго думал (советовался), и всё же решил выложить в этой теме FAQ по политике банов в мультиплеере МЕ3 от БиоВаре! Зачем, спросите Вы, и будете правы, т.к. я сам не уверен нужно ли здесь ЭТО! Но на мой взгляд, некоторые положения (я подчеркиваю что не уверн в этом) и описания "хитростей и советов" относится к запрещённым приёмам! Пусть каждый ознакомится и сам для себя решит - применять их или нет! Но знать об этом должен каждый геймер играющий в мультиплеер!

Подчеркну - мне очень нравится ЭТА тема, я почерпнул много нового из неё, особо отмечу советы "бывалых" игроков, я думаю перечислять их не надо - их знают в лицо, в том числе по турниру!!! Поэтому хочу что бы тема развивалась и дальше! Но всё же прочтите и сделайте вывод каждый для себя! Удачи! Не судите строго! ))) :yes3:

Introduction

This is a collection of all important information regarding Mass Effect 3 multiplayer relevant to cheating and bans.

Here you will find our policies on cheating, procedures on reporting cheaters or appealing bans, our frequently asked questions and any additional information that we feel the community should know.

Index

Policies and Procedures

FAQ

Additional Information

Policies and Procedures

We at BioWare take cheating very seriously. We want to keep multiplayer as clean and fun as possible and that means maintaining a policy of zero tolerance against cheaters.

Offences & Disciplinary Breakdown

Below is the breakdown of offences and the guidelines we use when determining the appropriate punishment per offence. BioWare reserves the right to take whatever action we deem necessary to reprimand/deter cheaters.

“Tier One” offences are considered the most heinous and will usually result in a ME3 MP ban.

This includes but is not limited to:

- N7 leaderboard exploitation

- Credit exploitation via editing your INI settings

- Aimbot

“Tier Two” offences are the most wide spread abuses and although these will usually result in a ME3 MP ban, certain cases (such as self-reporting) will be handled case by case and will usually result in a credit wipe.

This includes but is not limited to:

- Credit exploitation via host migration

- INI editing to increase your personal performance

- Illegitimate weapon/character/consumable/etc. rank

- Recruiting for credit exploitation via host migration

- Item “x” exploitation

“Tier Three” offences are those that immediately affect other players but do not grant the cheater any unfair advantage.

This includes but is not limited to:

- Leeching credits/experience

- Griefing

How do I report someone I suspect of cheating?

You can e-mail me3mpcheaters@bioware.com using the following format:

Your Origin ID: (Your Origin ID goes here)

Suspected cheater’s Origin ID/GT/PSN: (Suspected cheater’s Origin ID/GT/PSN goes here)

Date and time: (Date and time)

Accusation: (What you saw/heard them do)

Additional Information: (Any relevant information such as screenshots, videos)

A thread on reporting cheaters can be found here:

http://social.biowar...3/index/9895899

FAQ

Q: Can I modify the “ini” file to give myself advantage over enemies in single player campaign as long as I don’t play multiplayer with that “ini” file.

A: It is okay to modify files if it only affects single player campaign, but modifying the “ini” file can put you at risk and is not recommended as the “ini” file is also used in multiplayer. If your modified SP “ini” effects MP in a way that gains you an unfair advantage then you are breaking the rules.

Q: Sometimes when I play, I don’t pay close attention to the action of other players and other times I do not realize someone has cheated until way later. Will I be guilty by association? Will I be seen as a cheater if I was in a game with a cheater?

A: There is definitely some grey area on this topic and hopefully I can clear it up. Guilty by association is a very interesting thing but I feel that we combat it very well.

When investigating cheaters we perform a lot of unique checks. Some of these checks are not definitive but more paint us a picture of what took place. Some of these checks are definitive, black and white, cheater vs. legit. While I'm sure there are a lot of people who want to know what these specific checks are I cannot say but I can assure you that my team takes this procedure very seriously.

Q: Is “kill stealing” considered griefing?

A: Kill stealing is not considered griefing at this time unless there are extenuating circumstances that can be proven.

Q: Is it true that if players turn there feedback options off, then you wouldn’t get any information on your servers to investigate whether someone has cheated?

A: A lot of the information we use to investigate cheating is stored server side, so turning your “feedback” option to “off” will not actually stop you completely from sending data to the server (Since it is required for you to connect and do most things in the multiplayer environment). Long story short, they’re wrong.

Q: I’m using a voice chatting program (such as Teamspeak or Skype) to communicate with my friends in-game which may have its own HUD overlays or keyboard/mouse button command bindings. Will this program be seen as a cheating tool and result in getting banned?

A: We are currently okay with voice chatting programs as long as any HUD information and/or keyboard/mouse button bindings do not affect any in-game mechanics and only enhances the team’s ability to communicate. We feel that voice chatting can positively add to the multiplayer experience.

Q: If I were to come across a possibly new glitch what should I do?

A: In the case that a new glitch is found in Mass Effect 3, please send a message to any BSN moderator or e-mail me3mpcheaters@bioware.com, preferably as soon as possible with details of the glitch. Don’t post it on the forums for others to exploit.

Q: What does “item ‘x’ exploitation” mean?

A: Item ‘x’ exploitation can be defined as using an exploitable glitch of any item that gives an unfair advantage over other. Example: Missile glitch.

Q: Can your team make the distinction between those who accidently used a glitch and those who exploit a glitch intentionally when investigating?

A: We definitely can - One of the big things we focus on is looking at reports (internal and external) in many different ways.

Q: Is using the Krysae double shot an offence that can lead to a ban?

A: No.

Q: What about spending credits from glitched games?

A: Credits rewarded from glitched games are looked at case by case. It is your responsibility to report an increase of credits due to glitched games to me3mpcheaters@Bioware.com so the appropriate flags can be assigned to your account.

Q: Can I use the invisible weapon glitch? That’s the one that removes the Cobra missile launcher from your back. I don’t get any advantage for using it, but it is a glitch that can easily be done.

A: Since this is a cosmetic change and nothing else go ahead.

Q: If I accidently become glitched, am I allowed to stay for the remainder of the match, or will I be seen as a cheater?

A: A player can be put into these kinds of states by accident or on purpose. Obviously if a player accidently is put into a glitched state, there is no problem with them finishing their match. If they purposefully put themselves into this state (which is pretty easy to tell) then that’s not okay.

Q: When you go down in certain places you may fall through the map and be returned to the LZ with full health and a few seconds of invincibility. What happens to the people who do this purposely?

A: Currently, if you’re doing it on purpose that’s not okay and can be classified as a tier three offence. While we understand that it may happen accidentally we investigate each and every report thoroughly.

Q: Is it okay to take advantage of force-spawning?

A: Sounds like a clever use of ingame mechanics to me.

Q: Is successfully kicking a cheater or glitcher considered an acceptable alternative to leaving the lobby? It can be hard to get back with pick-up groups you enjoy playing with.

A: Successfully kicking a cheater or glitcher to stay in the same lobby is acceptable.

Q: When you do ban someone for cheating is that truly permanent? Or is it for a certain time limit?

A: This is very much case by case but normally we issue permanent bans.

Q: When someone does get banned/caught cheating, what notifications do they get?

A: When an account is banned from Mass Effect 3 Multiplayer, the e-mail address associated with the account is sent a notification e-mail.

Q: Why are there no temporary bans or warnings? They seem more appropriate to smaller offenses such as griefing or leeching.

A: As far as reprimanding goes – We can and do issue warnings and temporary bans in rare cases.

Q: How does BioWare decide which glitch exploits can lead to a ban?

A: We look at our policies and procedures and if it fits, it fits. Something like the infinite rocket glitch broke many different rules.

Q: What if I would like to appeal my ban?

A: In order to appeal a ban you can send an e-mail to me3accountadmin@bioware.com with your Origin ID and associated E-mail (EA support will direct you to us if you have been banned, they will not unban you). Once we receive the e-mail we’ll review your case and compare it with any notes left by the previous case investigator. If it turns out you’re not a cheater, we’ll restore your access.

The actual investigation part is often conducted by multiple members of the team separately to ensure the correct verdict. We are very thorough.

Q: Is there ever a situation in which you end up deciding a ban was unfair, but some sort of action should still be taken such as a credit wipe? Assuming this was a part of an appeal, not the initial response to catching a cheater.

A: Definitely, we aren’t perfect and we’re constantly looking to improve. We understand that we make mistakes and that’s exactly why we have the appeal process.

Q: How much info do you give to those banned?

A: The banning process is quite unique. Often we will not give cheaters much, if any, information as to why they were reprimanded as we do not want to give them any way to streamline their cheating to avoid being banned. We do not currently give date/time/etc. information for any actions we take and we will not in the future.

Q: I finished a game where I earned a lot more credits than I should normally have, but since I don’t always buy things after a match, I may not notice my credits until sometime later, what am I supposed to do about this?

A: You’ll want to contact me3mpcheaters@bioware.com before the next ban wave goes out. They can remove the credits for you and restore your account to a legitimate state so you do not get banned.

Q: When will the next ban wave be?

A: Top secret. Note that those who report themselves before a ban wave will receive a lighter sentence.

Q: If I do get banned, do I get an e-mail stating my banned status? Or do we just assume so if I cannot connect to multiplayer?

A: In most cases we’ll e-mail the player who has been banned (to the e-mail address the player registered to their account).

Q: When I get banned, will I be banned from all EA games?

A: If you have received a ban from Mass Effect 3, it will only affect Mass Effect 3 multiplayer. You will still have access to single player and should have access to all other EA online games.

Q: If you deem that a person should have a credit wipe instead of a ban, do you wipe all their credits, or just the ones obtained through cheating?

A: Whether credits are deducted or wiped varies case by case.

Q: To what extent is a player obligated or expected to report a cheater?

A: There is no expectation for players to report others nor will we ever reprimand a player for not reporting someone, so long as there are no post-match effects on their account (Example: abnormally high credit rewards). I’m sure you’ll agree that these cheaters take away from the experience and I think that’s what fuels people to report them.

Q: Can there be a system where if I get some sort of reward for reporting a cheater?

A: We may do something in the future but as of right now there is no reward.

Q: How much detail or information do you require when I am submitting report to me3mpcheaters@bioware.com?

A:More often than not, if you provide us with the Gamertag/Origin ID/PSN ID we can piece the rest together, but putting the date/time as well as any screenshots or videos you have will greatly reduce the amount of time we need to spend per case, thus freeing us up to investigate other reports.

Q: Is there a team working on fixing the bugs/glitches in the game? Banning the people who exploit glitches only works to an extent and fixing the bugs in the first place is a much better solution. Can you share with us whether staff members are trying to fix these bugs?

A: These issues are very important to us and we are investigating these issues on all fronts.

Q: When do you plan to fix these exploits? When you do fix them though, would you fix glitches that doesn’t make multiplayer unbalanced?

A: When we release patches we try to target the most important bugs. Game breaking bugs first followed by large impact bugs and so on.

Q: What is a maximum punishment for griefing? How many reports must a player have against them for a punishment to be enacted? How do you deal with the people having different opinions as to what griefing and is not?

A: All it takes is one report. We can look at certain types of griefing up on our end and really there is not maximum as I’m sure in a very rare set of circumstances a user can be permanently banned(although said user would have to have gone out of his way many, many times to be banned). At this time I’m okay with the perception and varying definition of griefing. If it takes away from your experience then you have a case, if it’s a rare case, it holds different weighting than something that is reported often and has a clear negative impact on anybody’s experience.

Q: It seems that most, if not all, bans happen as a result of reports, so if you only ever play private matches with friends and do actually cheat, how would you catch those individuals?

A: To put it in perspective, we investigate about eight internally flagged accounts for every one player reported account.

Q: Instead of having a team to fix bugs and a team to investigate cheaters, why not just put all your resources into fixing bugs faster?

A: Fixing bugs is not a linear process, adding 20% more resources onto the bug fixing team doesn’t not equal to 20% faster bug fixes.

Additional Information

Self-Reporting

If you were in a match where you benefitted from the actions of a cheater, you can report yourself to me3mpcheaters@bioware.com with details of your case and may receive a lighter sentence instead of being banned. This is reviewed case by case, but be aware that you may be seen as a cheater and be banned if you constantly benefit from the actions of cheaters even though you don’t cheat yourself.

If you are awarded with more credits than normal from your match, please report yourself to me3mpcheaters@bioware.com before the next ban wave, and also refrain from spending those credits. Spending a lot of credits at one time won’t lead to a ban, but spending undeserved credits to buy reinforcement packs may increase your N7 rating and increasing your N7 rating as a result of spending cheated credits can be seen as a ban worthy tier one N7 leaderboard exploitation offence.

Mass Effect 3 Multiplayer Ban

If you’ve been banned from Mass Effect 3 multiplayer, you should still have access to any current and future single player content.

If you have sent an e-mail to appeal an account ban, please allow our team at least 48 hours to investigate and reply to your appeal. Our hours of operations are Monday to Friday, 9AM – 6PM MDT. Due to the nature of our investigations; we cannot reveal details of our find(s) to those inquiring more information regarding an account ban.

Accounts that has been Flagged for Cheating

If you received an e-mail stating that your account has been flagged for cheater, it is just a warning and no action.

Сори, что так долго, но выкладываю перевод (не обессутье за знание английского):

BioWare представляет нашему вниманию свод правил поведения (информацию) по читам (обман) и банам (запрет) в мультиплеере Mass Effect 3.

Введение

Данное положение представляет собой сборник важнейшей информации касающейся мошенничества (читерства) и лишения прав пользования в многопользовательской сетевой игре Масс Эффект 3. Вы ознакомитесь с политикой противодействия мошенничеству (читеству), процедурами оповещения мошенников (читеров) и обжалования лишения прав (доступа в коллективную игру), часто задаваемыми вопросами и другой дополнительной информацией, которою мы считаем необходимой знать нашему кругу пользователей.

Содержание

1. Политика и правила процедуры

2. FAG - часто задаваемые вопросы

3. Дополнительная информация

Политика и правила процедуры

Мы в BioWare относимся к мошенничеству очень серьёзно. Мы стремимся поддерживать порядок в мультиплеере и интерес к нему настолько насколько это возможно, поэтому проводим политику жёстких мер против мошенников.

Правонарушения и Дисциплинарная ответственность:

Ниже приводится классификация правонарушений и руководящие принципы, которых мы придерживаемся при установлении соответствующего наказания. BioWare оставляет за собой право принимать любые меры, которые считает необходимыми для наложения дисциплинарного взыскания мошенникам или ограничения их действий.

Правонарушения «первого класса (уровня)» являются самыми тяжкими и, как правило, приводят к лишению прав пользования в мультиплеере Масс Эффект 3.

Данная группа включает в себя (но не ограничивается только данными пунктами):

- Редактирование (использование) таблицы лидеров N7

- Дополнительное развитие посредством редактирования Ваших INI настроек (ручное или с помощью программ редактирование INI файла)

- Aimbot — наводчик (автоприцеливание)

Правонарушения «второго класса (уровня)» являются наиболее распространёнными, но, несмотря на то, что, как правило, также приводят к лишению прав пользования в мультиплеере Масс Эффект 3, в некоторых случаях (таких как признание в правонарушении) рассматриваются индивидуально, что в итоге дает некоторые льготы.

Данная группа включает в себя (но не ограничивается только данными пунктами):

- Дополнительное развитие посредством хоста (игрока создающего индивидуальную игру)

- Редактирование INI файла для увеличения собственной эффективности

- Использование незаконного оружия\персонажа\предметов снабжения (расходники) и т.д.

- Увеличение (дополнительное развитие) кредитов, амуниции и т.д. посредством хоста, т.е. игрока создающего игру…

- Пункт «икс» в пользовании

Правонарушения «третьего класса (уровня)» непосредственно влияют на остальных пользователей, но не предоставляют мошенникам (читерам) несправедливого преимущества.

Данная классификация включает в себя (но не ограничивается только данными пунктами):

- Одалживание очков (кредитов)/опытных данных

- Создание помех другим персонажам (гриффинг, англ. griefing)

Как Вы можете сообщить нам, если подозреваете кого-то в мошенничестве (читерстве).

Вы можете направить письмо на электронную почту me3mpcheaters@bioware.com в следующем формате:

Ваше ID:

Данные подозреваемого мошенника (читера): ID/GT/PSN

Дата и время

Обвинение: (что Вы видели или слышали, что именно мошенники (читеры) сделали)

Дополнительная информация: (любая соответствующая информация: скриншоты, видео)

Для дополнительной информации пройдите по ссылке:

http://social.bioware.com/forum/1/topic/343/index/9895899

Часто задаваемые вопросы (FAQ):

В: Могу я модифицировать ini-файл для приобретения преимущества над врагами в одиночной игре, если я не играю в мультиплеере с этим ini-файлом?

О: В одиночной игре разрешается модифицировать ini-файл, но данное действие не рекомендуется, т.к. может подвергнуть Вас риску, учитывая, что данный ini-файл также используется в мультиплеере. Если Ваш модифицированный INI в одиночной игре оказывает влияние на многопользовательскую игру, таким образом, что Вы приобретаете несправедливое преимущество, вы нарушаете правила.

В: Иногда, вовремя игры я не обращаю особого внимания на действия других игроков и не осознаю, что кто-то мошенничал до определённого времени. Могут ли меня обвинить? Буду ли рассматриваться в качестве мошенника (читера), если я был в одной игре с мошенником (читером)?

О: В данном вопросе (теме) есть определённая неясность, но мы надеемся, что сможем её прояснить. Обвинения очень любопытная вещь, но поясним, что мы оказываем этому вопросу достаточное внимание.

При выявление мошенников (читеров) мы проводим большое количество своеобразных проверок. Не все из них позволяют делать определённые выводы, но большинство из них рисуют нам картину того, что произошло на самом деле. Некоторые являются безусловными, ясными как чёрное и белое – мошенник против честного игрока. Я уверен, что многие пользователи желают знать, что это за особенные проверки, я не могу ответить на данный вопрос, но могу с уверенностью сказать, что моя команда очень серьёзно над этим работает.

В: «Похищение чужого убийства» является гриффингом?

О: «Похищение чужого убийства» не является гриффингом в том случае, если были определённые (смягчающие) обстоятельства, которые могут быть доказаны.

В: Правда, что если отключить опцию сигнала обратной связи (feedback), то вы не получите сведения о мошенничестве в игре на свои серверы?

О: Большое количество информации, которую мы используем для выявления мошенников, хранится на сервере, к тому же отключение опции обратной связи не послужит препятствием для отправки информации на сервер. (Поскольку это необходимо для Вашего соединения и для большинства действий в многопользовательской среде (игре). Короче говоря, тот кто это утверждает - не правы.

В: Для общения со своими друзьями в игре я использую программы голосового общения (такие как Тимспик и Скайп), которые в свою очередь имеют собственные элементы HUD или клавиатуру\мышь для подачи команды. Рассматривается ли данная программа как инструмент мошенничества, которое может стать поводом для лишения прав?

О: Мы не имеем ничего против программ голосового общения до тех пор, пока элементы HUD и\или клавиатура\мышь не оказывают влияние на игровую механику (механизм взаимодействия игры с игроком), а только увеличивает коммуникативную способность команды. Мы без сомнений считаем, что голосовое общение во время игры в мультиплеере делает её интереснее.

В: Что я должен сделать, если я случайно натолкнулся на внезапный сбой, которого не было ранее?

О: В случае, если данный сбой произошёл в Масс Эффект 3, пожалуйста,направьте сообщение любому BSN модератору или электронное письмо на me3mpcheaters@bioware.com, желательно как можно быстрее и с подробными деталями сбоя. Не размещайте данную информацию в форумах, чтобы не инициировать дальнейшие спекуляции.

В: Что значит «пункт «икс» в пользовании»?

О: «Пункт «икс» в пользовании может быть определён как извлечение из сбоев любых приоритетов для себя, которые являются несправедливыми по отношению к другим игрокам. Например: ракетный глюк (рокет-глитч).

(…)

Продолжение следует

Изменено пользователем AndreyUSSR

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Уважаемые геймеры! Я долго думал (советовался), и всё же решил выложить в этой теме FAQ по политике банов в мультиплеере МЕ3 от БиоВаре! Зачем, спросите Вы, и будете правы, т.к. я сам не уверен нужно ли здесь ЭТО! Но на мой взгляд, некоторые положения (я подчеркиваю что не уверн в этом) и описания "хитростей и советов" относится к запрещённым приёмам! Пусть каждый ознакомится и сам для себя решит - применять их или нет! Но знать об этом должен каждый геймер играющий в мультиплеер!

Подчеркну - мне очень нравится ЭТА тема, я почерпнул много нового из неё, особо отмечу советы "бывалых" игроков, я думаю перечислять их не надо - их знают в лицо, в том числе по турниру!!! Поэтому хочу что бы тема развивалась и дальше! Но всё же прочтите и сделайте вывод каждый для себя! Удачи! Не судите строго! ))) :yes3:

Introduction

This is a collection of all important information regarding Mass Effect 3 multiplayer relevant to cheating and bans.

Here you will find our policies on cheating, procedures on reporting cheaters or appealing bans, our frequently asked questions and any additional information that we feel the community should know.

Index

Policies and Procedures

FAQ

Additional Information

Policies and Procedures

We at BioWare take cheating very seriously. We want to keep multiplayer as clean and fun as possible and that means maintaining a policy of zero tolerance against cheaters.

Offences & Disciplinary Breakdown

Below is the breakdown of offences and the guidelines we use when determining the appropriate punishment per offence. BioWare reserves the right to take whatever action we deem necessary to reprimand/deter cheaters.

“Tier One” offences are considered the most heinous and will usually result in a ME3 MP ban.

This includes but is not limited to:

- N7 leaderboard exploitation

- Credit exploitation via editing your INI settings

- Aimbot

“Tier Two” offences are the most wide spread abuses and although these will usually result in a ME3 MP ban, certain cases (such as self-reporting) will be handled case by case and will usually result in a credit wipe.

This includes but is not limited to:

- Credit exploitation via host migration

- INI editing to increase your personal performance

- Illegitimate weapon/character/consumable/etc. rank

- Recruiting for credit exploitation via host migration

- Item “x” exploitation

“Tier Three” offences are those that immediately affect other players but do not grant the cheater any unfair advantage.

This includes but is not limited to:

- Leeching credits/experience

- Griefing

How do I report someone I suspect of cheating?

You can e-mail me3mpcheaters@bioware.com using the following format:

Your Origin ID: (Your Origin ID goes here)

Suspected cheater’s Origin ID/GT/PSN: (Suspected cheater’s Origin ID/GT/PSN goes here)

Date and time: (Date and time)

Accusation: (What you saw/heard them do)

Additional Information: (Any relevant information such as screenshots, videos)

A thread on reporting cheaters can be found here:

http://social.biowar...3/index/9895899

FAQ

Q: Can I modify the “ini” file to give myself advantage over enemies in single player campaign as long as I don’t play multiplayer with that “ini” file.

A: It is okay to modify files if it only affects single player campaign, but modifying the “ini” file can put you at risk and is not recommended as the “ini” file is also used in multiplayer. If your modified SP “ini” effects MP in a way that gains you an unfair advantage then you are breaking the rules.

Q: Sometimes when I play, I don’t pay close attention to the action of other players and other times I do not realize someone has cheated until way later. Will I be guilty by association? Will I be seen as a cheater if I was in a game with a cheater?

A: There is definitely some grey area on this topic and hopefully I can clear it up. Guilty by association is a very interesting thing but I feel that we combat it very well.

When investigating cheaters we perform a lot of unique checks. Some of these checks are not definitive but more paint us a picture of what took place. Some of these checks are definitive, black and white, cheater vs. legit. While I'm sure there are a lot of people who want to know what these specific checks are I cannot say but I can assure you that my team takes this procedure very seriously.

Q: Is “kill stealing” considered griefing?

A: Kill stealing is not considered griefing at this time unless there are extenuating circumstances that can be proven.

Q: Is it true that if players turn there feedback options off, then you wouldn’t get any information on your servers to investigate whether someone has cheated?

A: A lot of the information we use to investigate cheating is stored server side, so turning your “feedback” option to “off” will not actually stop you completely from sending data to the server (Since it is required for you to connect and do most things in the multiplayer environment). Long story short, they’re wrong.

Q: I’m using a voice chatting program (such as Teamspeak or Skype) to communicate with my friends in-game which may have its own HUD overlays or keyboard/mouse button command bindings. Will this program be seen as a cheating tool and result in getting banned?

A: We are currently okay with voice chatting programs as long as any HUD information and/or keyboard/mouse button bindings do not affect any in-game mechanics and only enhances the team’s ability to communicate. We feel that voice chatting can positively add to the multiplayer experience.

Q: If I were to come across a possibly new glitch what should I do?

A: In the case that a new glitch is found in Mass Effect 3, please send a message to any BSN moderator or e-mail me3mpcheaters@bioware.com, preferably as soon as possible with details of the glitch. Don’t post it on the forums for others to exploit.

Q: What does “item ‘x’ exploitation” mean?

A: Item ‘x’ exploitation can be defined as using an exploitable glitch of any item that gives an unfair advantage over other. Example: Missile glitch.

Q: Can your team make the distinction between those who accidently used a glitch and those who exploit a glitch intentionally when investigating?

A: We definitely can - One of the big things we focus on is looking at reports (internal and external) in many different ways.

Q: Is using the Krysae double shot an offence that can lead to a ban?

A: No.

Q: What about spending credits from glitched games?

A: Credits rewarded from glitched games are looked at case by case. It is your responsibility to report an increase of credits due to glitched games to me3mpcheaters@Bioware.com so the appropriate flags can be assigned to your account.

Q: Can I use the invisible weapon glitch? That’s the one that removes the Cobra missile launcher from your back. I don’t get any advantage for using it, but it is a glitch that can easily be done.

A: Since this is a cosmetic change and nothing else go ahead.

Q: If I accidently become glitched, am I allowed to stay for the remainder of the match, or will I be seen as a cheater?

A: A player can be put into these kinds of states by accident or on purpose. Obviously if a player accidently is put into a glitched state, there is no problem with them finishing their match. If they purposefully put themselves into this state (which is pretty easy to tell) then that’s not okay.

Q: When you go down in certain places you may fall through the map and be returned to the LZ with full health and a few seconds of invincibility. What happens to the people who do this purposely?

A: Currently, if you’re doing it on purpose that’s not okay and can be classified as a tier three offence. While we understand that it may happen accidentally we investigate each and every report thoroughly.

Q: Is it okay to take advantage of force-spawning?

A: Sounds like a clever use of ingame mechanics to me.

Q: Is successfully kicking a cheater or glitcher considered an acceptable alternative to leaving the lobby? It can be hard to get back with pick-up groups you enjoy playing with.

A: Successfully kicking a cheater or glitcher to stay in the same lobby is acceptable.

Q: When you do ban someone for cheating is that truly permanent? Or is it for a certain time limit?

A: This is very much case by case but normally we issue permanent bans.

Q: When someone does get banned/caught cheating, what notifications do they get?

A: When an account is banned from Mass Effect 3 Multiplayer, the e-mail address associated with the account is sent a notification e-mail.

Q: Why are there no temporary bans or warnings? They seem more appropriate to smaller offenses such as griefing or leeching.

A: As far as reprimanding goes – We can and do issue warnings and temporary bans in rare cases.

Q: How does BioWare decide which glitch exploits can lead to a ban?

A: We look at our policies and procedures and if it fits, it fits. Something like the infinite rocket glitch broke many different rules.

Q: What if I would like to appeal my ban?

A: In order to appeal a ban you can send an e-mail to me3accountadmin@bioware.com with your Origin ID and associated E-mail (EA support will direct you to us if you have been banned, they will not unban you). Once we receive the e-mail we’ll review your case and compare it with any notes left by the previous case investigator. If it turns out you’re not a cheater, we’ll restore your access.

The actual investigation part is often conducted by multiple members of the team separately to ensure the correct verdict. We are very thorough.

Q: Is there ever a situation in which you end up deciding a ban was unfair, but some sort of action should still be taken such as a credit wipe? Assuming this was a part of an appeal, not the initial response to catching a cheater.

A: Definitely, we aren’t perfect and we’re constantly looking to improve. We understand that we make mistakes and that’s exactly why we have the appeal process.

Q: How much info do you give to those banned?

A: The banning process is quite unique. Often we will not give cheaters much, if any, information as to why they were reprimanded as we do not want to give them any way to streamline their cheating to avoid being banned. We do not currently give date/time/etc. information for any actions we take and we will not in the future.

Q: I finished a game where I earned a lot more credits than I should normally have, but since I don’t always buy things after a match, I may not notice my credits until sometime later, what am I supposed to do about this?

A: You’ll want to contact me3mpcheaters@bioware.com before the next ban wave goes out. They can remove the credits for you and restore your account to a legitimate state so you do not get banned.

Q: When will the next ban wave be?

A: Top secret. Note that those who report themselves before a ban wave will receive a lighter sentence.

Q: If I do get banned, do I get an e-mail stating my banned status? Or do we just assume so if I cannot connect to multiplayer?

A: In most cases we’ll e-mail the player who has been banned (to the e-mail address the player registered to their account).

Q: When I get banned, will I be banned from all EA games?

A: If you have received a ban from Mass Effect 3, it will only affect Mass Effect 3 multiplayer. You will still have access to single player and should have access to all other EA online games.

Q: If you deem that a person should have a credit wipe instead of a ban, do you wipe all their credits, or just the ones obtained through cheating?

A: Whether credits are deducted or wiped varies case by case.

Q: To what extent is a player obligated or expected to report a cheater?

A: There is no expectation for players to report others nor will we ever reprimand a player for not reporting someone, so long as there are no post-match effects on their account (Example: abnormally high credit rewards). I’m sure you’ll agree that these cheaters take away from the experience and I think that’s what fuels people to report them.

Q: Can there be a system where if I get some sort of reward for reporting a cheater?

A: We may do something in the future but as of right now there is no reward.

Q: How much detail or information do you require when I am submitting report to me3mpcheaters@bioware.com?

A:More often than not, if you provide us with the Gamertag/Origin ID/PSN ID we can piece the rest together, but putting the date/time as well as any screenshots or videos you have will greatly reduce the amount of time we need to spend per case, thus freeing us up to investigate other reports.

Q: Is there a team working on fixing the bugs/glitches in the game? Banning the people who exploit glitches only works to an extent and fixing the bugs in the first place is a much better solution. Can you share with us whether staff members are trying to fix these bugs?

A: These issues are very important to us and we are investigating these issues on all fronts.

Q: When do you plan to fix these exploits? When you do fix them though, would you fix glitches that doesn’t make multiplayer unbalanced?

A: When we release patches we try to target the most important bugs. Game breaking bugs first followed by large impact bugs and so on.

Q: What is a maximum punishment for griefing? How many reports must a player have against them for a punishment to be enacted? How do you deal with the people having different opinions as to what griefing and is not?

A: All it takes is one report. We can look at certain types of griefing up on our end and really there is not maximum as I’m sure in a very rare set of circumstances a user can be permanently banned(although said user would have to have gone out of his way many, many times to be banned). At this time I’m okay with the perception and varying definition of griefing. If it takes away from your experience then you have a case, if it’s a rare case, it holds different weighting than something that is reported often and has a clear negative impact on anybody’s experience.

Q: It seems that most, if not all, bans happen as a result of reports, so if you only ever play private matches with friends and do actually cheat, how would you catch those individuals?

A: To put it in perspective, we investigate about eight internally flagged accounts for every one player reported account.

Q: Instead of having a team to fix bugs and a team to investigate cheaters, why not just put all your resources into fixing bugs faster?

A: Fixing bugs is not a linear process, adding 20% more resources onto the bug fixing team doesn’t not equal to 20% faster bug fixes.

Additional Information

Self-Reporting

If you were in a match where you benefitted from the actions of a cheater, you can report yourself to me3mpcheaters@bioware.com with details of your case and may receive a lighter sentence instead of being banned. This is reviewed case by case, but be aware that you may be seen as a cheater and be banned if you constantly benefit from the actions of cheaters even though you don’t cheat yourself.

If you are awarded with more credits than normal from your match, please report yourself to me3mpcheaters@bioware.com before the next ban wave, and also refrain from spending those credits. Spending a lot of credits at one time won’t lead to a ban, but spending undeserved credits to buy reinforcement packs may increase your N7 rating and increasing your N7 rating as a result of spending cheated credits can be seen as a ban worthy tier one N7 leaderboard exploitation offence.

Mass Effect 3 Multiplayer Ban

If you’ve been banned from Mass Effect 3 multiplayer, you should still have access to any current and future single player content.

If you have sent an e-mail to appeal an account ban, please allow our team at least 48 hours to investigate and reply to your appeal. Our hours of operations are Monday to Friday, 9AM – 6PM MDT. Due to the nature of our investigations; we cannot reveal details of our find(s) to those inquiring more information regarding an account ban.

Accounts that has been Flagged for Cheating

If you received an e-mail stating that your account has been flagged for cheater, it is just a warning and no action.

Молодчик. Перевод выложишь? А то некоторые пункты уж слишком спорны на мой предвзятый взгляд..)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Жесть, нужен всего один репорт, чтобы подвергнуть аккаунт досмотру.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Жесть, нужен всего один репорт, чтобы подвергнуть аккаунт досмотру.

Да пускай досматривают. Последний пункт фака гласит, что "вы получите письмо, если ваш аккаунт был помечен как потенциально читерский. Это не взыскание или бан, это просто уведомление."

К слову о том, что "БВ не делают последнего китайского предупреждения". Как видно, делают.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Да пускай досматривают. Последний пункт фака гласит, что "вы получите письмо, если ваш аккаунт был помечен как потенциально читерский. Это не взыскание или бан, это просто уведомление."

К слову о том, что "БВ не делают последнего китайского предупреждения". Как видно, делают.

Не, это понятно, кому скрывать нечего, не боятся досмотров. Просто доносы могут быть вызваны элементарной завистью, на социалке не раз читал вайны по поводу 10 черных пушек.

Если по теме, то совет - чуешь, что игра идет как то не так - ливай)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Молодчик. Перевод выложишь? А то некоторые пункты уж слишком спорны на мой предвзятый взгляд..)

Гуд, только не сегодня, завтра на работу рано, к вечеру завтра!

Не, это понятно, кому скрывать нечего, не боятся досмотров. Просто доносы могут быть вызваны элементарной завистью, на социалке не раз читал вайны по поводу 10 черных пушек.

Если по теме, то совет - чуешь, что игра идет как то не так - ливай)

И самое главное - они добавили обжалование в течении 48-ми часов!

А то вообще ничего не было!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
(изменено)

Стоит наверное также указать баг у ворки с огнеметом: чистим ригаром, потом сразу включаем огнемет. Держим до конца, пока ригар не перезарядится. Повторяем.

Второе это штурм-кроган с ригаром: включаем ригар, зажимаем F (удар врукопашную), происходит двойной урон. Бывает пропуск анимации и ригар уже перезаряжен.

Изменено пользователем Smarty

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

В шапке не нашел, но когда встаешь (после оживления панацелином или товарища) можно перекатываться, анимация будет убогая и перекатываться он будет не туда, куда камера смотрит, а туда, куда персонаж смотрит и иногда спасет от фаталити. Так же когда так встаешь можно оружие перезарядить, клацая на перезарядку.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

В шапке не нашел, но когда встаешь (после оживления панацелином или товарища) можно перекатываться, анимация будет убогая и перекатываться он будет не туда, куда камера смотрит, а туда, куда персонаж смотрит и иногда спасет от фаталити. Так же когда так встаешь можно оружие перезарядить, клацая на перезарядку.

Ну то, что по спринту долбануть после воскрешения верный способ увидеть, как персонаж ломанётся лицом в камеру, это факт известный...но как использовать это в качестве трикса...вот вопрос..)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

В шапке не нашел, но когда встаешь (после оживления панацелином или товарища) можно перекатываться, анимация будет убогая и перекатываться он будет не туда, куда камера смотрит, а туда, куда персонаж смотрит и иногда спасет от фаталити. Так же когда так встаешь можно оружие перезарядить, клацая на перезарядку.

Кстати, если играть персом с атакой ББ через телепорт (убийца, фурия), то если довелось упасть в самом пекле, то можно через ББ свалить оттуда и появиться где-нибудь в безопасности)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Кстати, если играть персом с атакой ББ через телепорт (убийца, фурия), то если довелось упасть в самом пекле, то можно через ББ свалить оттуда и появиться где-нибудь в безопасности)

Еще раз поподробнее. Как можно куда-то свалить, если ты упал?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Еще раз поподробнее. Как можно куда-то свалить, если ты упал?

Пока персонаж встаёт, зажимаем клавишу ближнего боя. Когда управление возвращается, отпускаем, перемещаясь таким образом за спины врагов. Срабатывает 50/50.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Пока персонаж встаёт, зажимаем клавишу ближнего боя. Когда управление возвращается, отпускаем, перемещаясь таким образом за спины врагов. Срабатывает 50/50.

Я немного по-другому делаю. Когда он поднимается, в момент, когда должно вернуться управление, жму в бок или назад (в зависимости, куда лучше будет свалить), и быстро стучу по пробелу. Как только управление вернулось, он варпается.

Думал и о твоем варианте в свое время, но отказался из соображений, что при использовании сильного удара, он может рубануть по одному из противников, окруживших тебя, и т.о. все равно остаешься в куче врагов, которые продолжают тебя колошматить.

Кстати, не раз проворачивал такой финт: сопартийца валит Тварь. Смотрю, далеко находится. Тогда чарджусь в Тварь. И потом прыгаю вперёд "сквозь" Тварь, оказываюсь у неё за спиной. Бывают 2 варианта: либо после чарджа, оказавшись перед носом Твари, та пытается меня ударить броском, в итоге, просто убегает вперёд, это вообще шикарный вариант, я спокойно поднимаю сопартийца, еще и перекурить успеваю ))) Второй - Тварь никуда не торопится, но почуяв жопой, что я сзади оказался, начинает медленно и вальяжно разворачиваться. Но этого времени мне хватает на подъём. Бывало даже так: Сперва прыгнул ей за спину, поднял тиммейта, избушка на курьих ножках Тварь за это время развернулась, а я снова прыгаю ей за спину. =)))

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Обновил с ружейно-биотически-технической синергией. Надеюсь, теперь ругани на тему "ты запорол мне комбо" будет меньше.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
(изменено)

Насчет Баньши — по моему опыту фаталит только в заряженном состоянии. То есть, когда прыгает. А точнее, когда может прыгать...Признак, что вошла в это состояние (прыжки-фаталити) — всем знакомый крик.

Всё так.

Это КЛЮЧЕВОЙ момент - если баньши светиться, она фаталит. Если не светиться - не фаталит.

Крик же возвращает свечение.

С опыта игры рукопашным кроганом-стражем :)

Эмм.. В голову приходит только совет: на совсем худеньких классах эффективнее брать адреналин и постоянно стрейфиться (в одну сторону, желательно перпендикулярно линии стрельбы)

Как говориться, учше один раз увидеть, соло sy7ar'a:

Комментарии самого автора:

For example, from my video

At 1:37, 2 geth hunters miseed their shots. I'm just not afraid of them, and go straight at them, strafe left or right when getting close.

At 2:05, dodged flame

4:39, dodged flame and rocket

5:27, nope, rocket don't do 90 degree turn

Желающие увидеть как дреллом уходить стрейфом от варпа баньши смотрят его же соло дреллгардом.

Бессмертный батарианец зависит от азари чуть-менее чем полностью.

Бессмертная азари не зависит ни от кого:

1. снижение урона - 40% купол, 40% рив, 50% melee c AoE эффектом.

2. щиты - 25% купол, 15% фитнесс, 30% Shield Power Cell 3, 10% Stronghold V.

Чуть-чуть не добирает в снижении урона до нужного числа, но зато круговой удар при рукопашке + отсутсвует риск вылететь из купола.

Изменено пользователем un drone

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Как говориться, учше один раз увидеть, соло sy7ar'a:

Бейте без остановки смешем через перегородки :)

Отлично играет...

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Кстати, сократить перезарядку можно у Тени, если во время перезарядки использовать Удар, тогда после успешного удара обоима полна, хотя анимация не была завершена)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.


  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу

×
×
  • Создать...