The Old One 1 917 30 декабря, 2006 (изменено) Платформа:[PC] | Жанр: Role-Playing GameРазработчик: Black Isle Studios | Издатель: Interplay ProductionsДата выхода: 12 декабря 1999 Файлы (в предполагаемом порядке установки):ENG | Патч 1.1 для четырёхдисковой версии (для двухдисковой не требуется)ENG | Патч для высоких разрешенийENG | Патч для интерфейсаRUS | Русификатор от Wasteland GhostENG | Англофикатор Дополнительные материалы: NPC и другие персонажиМагия и перечень всех заклинаний.Перечень всех вещей и оружияFAQ. Часто задаваемые вопросы.Полное прохождение с советами и тактиками Трейлер: Скриншоты: Изменено 9 июля, 2016 пользователем oboima Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Dragn 18 892 13 декабря, 2008 Кто-то ставил ресторатион пак? Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Xzander 7 244 13 декабря, 2008 Кто-то ставил ресторатион пак? А это чего еще такое? :) Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Dragn 18 892 13 декабря, 2008 А это чего еще такое? :) На торрентах нашел. Ресторатион пак. Моды на робы для Беза и фиксы. Вот интересно, что там нового... Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Xzander 7 244 13 декабря, 2008 Ясно... Какая-то фанатская поделка... Скока хоть весит? :) Да, фиксы на что? Там хоть ридми какой-нить есть? Вроде особо критичных глюков в игре не заметно. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Dragn 18 892 13 декабря, 2008 Ресторатион BEAST.INI -------- Added entry for Alu-Fiend Restored secondary entry for Annah Restored secondary entry for Dakkon Restored secondary entry for Dhall Restored secondary entry for Dustman/Dustman Female Restored secondary entry for Grace Restored secondary entry for Ignus Restored secondary entry for Lothar Restored secondary and tertiary entry for Nordom Restored secondary entry for Trias Restored secondary entry for Vhailor DIALOG.TLK, DIALOGF.TLK -------- All ',*' typos corrected to '*,' All ';*' typos corrected to '*;' All ':*' typos corrected to '*:' All '.*' typos corrected to '*.' All '?*' typos corrected to '*?' All '!*' typos corrected to '*!' All '. . .' typos corrected to '...' All 'Shrak'at'lor' typos corrected to 'Shra'kt'lor' All 'Slating' typos in regards of the brothel corrected to 'Slaking' Edited Entry #186: Replaced brackets with Parentheses Edited Entry #221: Removed redundancy Edited Entry #1117: Added second NOTE: tag Edited Entry #2816: Removed "{}" Edited Entry #4830: Capitalized where necessary Edited Entry #7082 to make it similar to Entry #7078 Edited Entry #7084 to make it similar to Entry #7080 Edited Entry #9204: Restored reply to Bei zombie concerning Xixi Quest Edited Entry #16632: Replaced brackets with "{}" Edited Entry #17162: Gained Ability: Raise Dead (Assc. Sound: NAM202.WAV) Edited Entry #10885: Love capitalized Edited Entry #20714: Replaced 'sleeve' with 'arm' Edited Entry #22997: Edited ",,," to "..." Edited Entry #25647: Added electricity comment from doubled string Edited Entry #30063: Changed to "Blood Fly Charm (Abishai)" Edited Entry #30417: Changed to "Blood Fly Charm (Troll)" Edited Entry #30666: Replaced brackets with Parenthese Edited Entry #30682: Replaced brackets with Parentheses Edited Entry #31173: Removed redundant carriage return Edited Entry #32172: Typo fixed (Heunrs -> He turns) Edited Entry #32329: 'The' added to the line for grammatical sense, as well as a necessary dash added Edited Entry #39242: Removed extra carriage return Edited Entry #39426: Balor replaced with Cornugon Edited Entry #49275: Brackets replaced with parentheses Edited Entry #51060: Removed extra carriage return Edited Entry #51082: Brackets replaced with parentheses Edited Entry #51089: Brackets replaced with parentheses Edited Entry #51318: Added to description "You're certain that you've seen this pendant before -- or perhaps even worn it." from a cloned entry Edited Entry #59824: Asleep changed to Helpless Edited Entry #59832: Helpless changed to Asleep Edited Entry #61780: Changed text to match sound "Why don't you go rot with an Aoskan hound?" Edited Entry #62864: Balor replaced with Cornugon Edited Entry #65918: Associated sound TRA045.WAV Edited Entry #68425: Trigger for Eye of Vecna in Vrischica's store will now be able to be valid Edited Entry #68520: Grace Hive Fell Comment (Assc. Sound: FFG054.WAV) Edited Entry #68521: Grace Tattoo Parlor Comment (Assc. Sound: FFG192.WAV) Edited Entry #68522: Annah Tattoo Parlor Comment (Assc. Sound: ANA375A.WAV) Edited Entry #68523: Examine the blue book. Edited Entry #68524: Examine the sword. Edited Entry #68525: Teleport Cheat Edited Entry #68526: Healing Cheat Edited Entry #68527: Wealth Cheat Edited Entry #68528: Spell Recharge Cheat Edited Entry #68529: Attribute Score Cheat Edited Entry #68530: Death Cheat Edited Entry #68531: Explore Area Cheat Edited Entry #68532: Word o' Good Cheat Edited Entry #68533: Word o' Evil Cheat Edited Entry #68534: Which cheat would you like to invoke? Edited Entry #68535: Murk's Fists and Steel DIALOG.TLK, DIALOGF.TLK Removed Strings -------- The following entries were removed entirely, because the same text is actually already in usage in some regards. Applies mainly to item descriptions 278 296 1901 1928 2619 4106 5003 VAR.VAR -------- Added variable AR0400: Grace_Fell_Comment Added variable GLOBAL: 2Devils Added variable GLOBAL: Current_Lower_Planes Added variable GLOBAL: Justifier Added variable GLOBAL: Justifier_Lower_Planes Added variable GLOBAL: Ratbone Added variable GLOBAL: RB_Name Added variable GLOBAL: RB_Quest Added variable GLOBAL: RC_Expln Added variable GLOBAL: RC_Pendant Added variable GLOBAL: RChaser Added variable GLOBAL: RChaser2 Added variable GLOBAL: TimeResearch_Incarnations Added variable GLOBAL: TimeResearch_Language Added variable GLOBAL: TimeResearch_Ravel OVERRIDE -------- -DEATH.2DA: Restored death comment from Morte to Dakkon (MRT182.WAV) Fixed death comment from Morte to TNO (MRT177A.WAV) -AR0701.ARE: Added Murk to the area -AR1900.ARE: BRIMHAM.ITM replaced with FEATHER.ITM Added DEVILDUE.ITM -II481.BAM: Created inventory bam for BLOODFL2.ITM -WMPANN.BAM: Sequences 6 and 8 swapped -WMPDKK.BAM Sequences 6 and 8 swapped -WMPFFG.BAM Sequences 6 and 8 swapped -WMPIGY.BAM: Sequences 6 and 8 swapped -WMPMRT.BAM: Sequences 6 and 8 swapped -WMPNAM1.BAM: Sequences 6 and 8 swapped -WMPNDM.BAM: Sequences 6 and 8 swapped -WMPVHA.BAM: Sequences 6 adn 8 swapped -0205EMOR.BCS: Block added that would activate dialog after resting -0402PTN2.BCS: Added dummied comment -0404FELL.BCS: Altered comment blocks so they would not fire if party memeber in question was dead -0510VALT.BCS: Restored response to attacking Uber Head a second time -1500CS6.BCS: Added dummied line to this cutscene -3001GRD5.BCS: Restored remainder of 'joke' -AR0200.BCS: Will set Current_Lower_Planes to zero -AR0201.BCS Restored Alarm Block -AR0202.BCS Restored Alarm Block -AR0203.BCS: Restored Alarm Block -AR0400.BCS: Added comment block to check if Grace was in party, and alive. If so, plays FFG054.WAV -AR0800.BCS: Will set Current_Lower_Planes to zero -AR0900.BCS: Sets Current_Lower_Planes to 1 -AR0901.BCS: Sets Current_Lower_Planes to 1 -AR0902.BCS: Sets Current_Lower_Planes to 1 -AR0903.BCS: Sets Current_Lower_Planes to 1 -AR0904.BCS: Sets Current_Lower_Planes to 1 -AR1000.BCS: Sets Current_Lower_Planes to 1 -AR1001.BCS: Sets Current_Lower_Planes to 1 -AR1100.BCS: Will set Current_Lower_Planes to zero -JRDEIKN.BMP: Alternate Deionarra appearance -AALEK.CRE Restored lost items -ACTOR1.CRE Restored lost items -ADAHN.CRE: Changed name to Adahn Changed apparent name to Adahn the Imagined -ANNAH.CRE: LOCKPICK.ITM resref changed to ANNAHEAR.ITM Applied String Ref #68522 to SCRIPT_COMMENT1 -ANNAHEG.CRE: LOCKPICK.ITM resref changed to ANNAHEAR.ITM -CANDRIA.CRE: Replaced Random Treat with NEGMATSK.ITM -DN_MERCH.CRE: Restored name to Gaerien Restored statistic values -GRACE.CRE: Applied String Ref #68520 to SCRIPT_COMMENT1 Applied String Ref #68521 to SCRIPT_COMMENT2 -MOURN3.CRE: Dialog set to DMOURN3.DLG -MOURN4.CRE: Dialog set to DMOURN4.DLG -MURK.CRE Created for MURK.DLG -POET.CRE Apparent name changed to original "Elderly Poet" Character type changed to Merchants, like the original Colors changed to match original Weapon changed to SMALLSWD.ITM -RATN.CRE Rat created (Normal rat, not Cranium Rat) -VAXIS.CRE Changed name to Vaxis Fixed race and general values, since he isn't really a zombie -VRSCHKA.CRE Animation ID set to (cl 4) Alu-Fiend -XACH.CRE Name set to strref #276 -YVANA.CRE Restored lost items -ZERB.CRE Restored lost items -DABLE.DLG: [Myself/Skardavnelnate/Platter] Restoration of research functions. Bugs fixed by Skardavnelnate/Platter -DANAZI.DLG: Now increments Githzerai variable -DCHEATS.DLG: Some cheats restored to file -DCOAX: Added removed reply to continue asking questions -DDEATHON.DLG: Restoration of unadded lines for first time name check/burial -DDAKKON.DLG: Bugs fixed by Platter Now increments Githzerai variable -DDEIONS.DLG: Added display command for string #17162 -DDHALL.DLG: Restored dummied stringref #5729 as a reply -DEBB.DLG: Bugs fixed by Platter Restored Carceri Spell Key -DEMORIC.DLG Orphaned state that should have activated after resting is restored Orphaned state #47 restored Anarchist Infiltration now functions correctly -DHAGRI.DLG: Added TNO's thought text concerning the Dead Nations prisoner cutscene dialog -DJUSTFER.DLG: Justifier will now function correctly -DKIINA.DLG: Now increments Githzerai variable -DKRYS.DLG: Added dummied (yet ubiquitous) 'Leave' reply -DMARISSA.DLG: Fixed Gold Bracelet Reward Orphaned State Restored Bugs fixed by Platter -DMARROW.DLG: Restored reply to attack him after he takes a chunk out of you. -DMORTE.DLG: Fix to work with DMORTE1.DLG -DMORTE1.DLG: Restoration of Morte's orignal intro -DMORTE2.DLG: Fix to work with DMORTE1.DLG -DMOURN3.DLG: DMOURN3.DLG (placeholder text) replaced with a clone of DMOURN1.DLG State #1 changed to Entry #7082 -DMOURN4.DLG: DMOURN4.DLG (placeholder text) replaced with a clone of DMOURN1.DLG State #1 of changed to Entry #7084 -DNORDOM.DLG Restored Bolt7 crossbow bolt option Fixed link for Bolt6 crossbow bolt option -DPOST.DLG: Orhanped State #15 Restored Orphaned State #16 Restored Orphaned State #17 Restored -DPOET.DLG: Added 3 to each inteligence check so all replies would be normally available at this stage of the game -DSWORDOW.DLG Restored action for item -DTRANS.DLG: Orphaned State #97 Restored -DVAULT9.DLG: Restored triggers for response to being attacked -DVRISCH.DLG Orphaned State #22 Restored Orphaned State #37 Restored -DXANDER.DLG: Removal of Global("Regret","GLOBAL",10) dummying condition for memory of Xero Xander Incorrect 'Snap' sound changed to "SPE_11.WAV" Fix of !Dead(Bedai) conditions: missing quotes around Bedai -DZM1041.DLG: Restoration of Xixi quest Added string #9204 as a reply to DZM1041 -DM569.DLG: External Links changed to match altered MORTE1.DLG -DZM782.DLG: External Links changed to match altered MORTE1.DLG -DZM825.DLG: External Links changed to match altered MORTE1.DLG -ACTION.IDS: Added 190 FinalSave() -ANIMATE.IDS: Edited entry #0x6003 to (cl 4) Alu-Fiend -INSTANT.IDS: Restored 266 FloatRebus -KILLSTAT.IDS: Added 50 KILLSTAT_ALU_FIEND -SOUNDOFF.IDS: Added the following entries 62 SCRIPT_COMMENT1 63 SCRIPT_COMMENT2 64 SCRIPT_COMMENT3 65 SCRIPT_COMMENT4 66 SCRIPT_COMMENT5 67 SCRIPT_COMMENT6 68 SCRIPT_COMMENT7 69 SCRIPT_COMMENT8 75 SCRIPT_COMMENTE 76 SCRIPT_COMMENTF 77 SCRIPT_COMMENTG 78 SCRIPT_COMMENTH 79 SCRIPT_COMMENTI 80 SCRIPT_COMMENTJ 81 SCRIPT_COMMENTK 82 SCRIPT_COMMENTL 83 SCRIPT_COMMENTM 84 SCRIPT_COMMENTN 85 SCRIPT_COMMENT0 86 SCRIPT_COMMENTP 87 SCRIPT_COMMENTQ 88 SCRIPT_COMMENTR 89 SCRIPT_COMMENTS 90 SCRIPT_COMMENTT 91 SCRIPT_COMMENTU 92 SCRIPT_COMMENTV 93 SCRIPT_COMMENTW 94 SCRIPT_COMMENTX 95 SCRIPT_COMMENT9 96 SCRIPT_COMMENTA 97 SCRIPT_COMMENTB 98 SCRIPT_COMMENTC 99 SCRIPT_COMMENTD -STATE.IDS: Entries CGAMESPRITE_STATE_SLEEPING and CGAMESPRITE_STATE_HELPLESS swapped -RESDATA.INI Replaced broken Baurier entry with Alu-Fiend (temporarily clone of Aasimar Female) -ANNAHEAR.ITM: Chained-Teeth earring item switched to this file -BLOODFLY.ITM: Changed Unidentified Name string refference for BLOODFLY to #30063 -BLOODFL2.ITM: Changed Identified Name string refference for BLOODFL2 to #30417 BLOODFLY2.ITM price set to 500, double BLOODYFLY Bloody Fly Charm (Troll) recreated. Regeneration rate is 1/3 seconds, as compared to Abishai charm's 1/7 seconds Graphic changed to II481.BAM -EYEVECNA.ITM Price set to 25000 Cursed flag set Can not equip in Quick Item slot now -FTEETH.ITM: Price set to 4000 -LOCKPICK.ITM: Restored Lockpick item. II215 set as graphic. Made Chained-Teeth Earring separate item -NORDBOLT.ITM: Set lore necessary to ID to 60 -NORDXBOW.ITM: Fixed 'Who can use' flags Set lore necessary to ID to 60 -NTOKEN.ITM: Changed Identified Name string refference for NTOKEN to #4830 -PACSCRLL.ITM: Scroll of Pacify changed over to PACSCRLL.ITM. Obtainable only from Nils Xander. Scroll of Armor replaces SPWI108 for pursposes of an area, Mebbeth's store, and the Random Scroll -SKULL.ITM: Changed item type Can now be sold to Lothar -SKULLAC.ITM: Changed item type Can now be sold to Lothar -SKULLHA.ITM: Changed item type Can now be sold to Lothar -SKULLMA.ITM: Changed item type Can now be sold to Lothar -SKULLSK.ITM: Changed item type Can now be sold to Lothar -SKULLSM.ITM: Changed item type Can now be sold to Lothar -SKULLSO.ITM: Changed item type Can now be sold to Lothar -SKULLW.ITM: Changed item type Can now be sold to Lothar -SMALLSWD.ITM: Description text applied -SPWI108.ITM: Scroll of Pacify changed over to PACSCRLL.ITM. Obtainable only from Nils Xander. Scroll of Armor replaces SPWI108 for pursposes of an area, Mebbeth's store, and the Random Scroll -SPWI101.SPL Spell will now funciton correctly -SPWI201.SPL Casting speed corrected -SPWI215.SPL Casting speed corrected -SPWI218.SPL Casting speed corrected -SPWI219.SPL Casting Sound corrected to STREN03.WAV -SPWI502.SPL Effect changed to match swapped Helpless and Asleep states -SPWI504.SPL Casting speed corrected -SPWI601.SPL Casting speed corrected -SPWI602.SPL Casting speed corrected -SPWI909.SPL Casting speed corrected -CRSTG1.STO Name String Refference set to #68535 HAMSLVR.ITM replaced with BRIMHAM.ITM -CRSTG2.ST0 Item quanities fixed BBCHRM.ITM replaced with BLOODFL2.ITM -LOTHAR.STO: Will now purchase Skulls -VRIS.STO EYEVECNA.ITM sale slot fixed -AMB_M01.WAV: Restored larm sound for Mortuary. Refferenced in Dustmen dialog files and was meant to be reffrenced in scripts -SPE_11.WAV: Neck cracking sound restored to game. Refferenced very often скрыть ');document.close(); Fix mytagid = Math.floor( Math.random() * 100 ); var option = "{option}"; if(option == '') option = "Нажмите здесь чтобы раскрыть текст"; document.write(' Нажмите здесь чтобы раскрыть текстPlatter Some of the random banters between party members would not happen because of a bug in their triggers. BMORTE.DLG, BNORDOM.DLGPlatter, Ash McGowen The Alley of Lingering Sighs was supposed to open up once you reached the Lower Ward, so you could go directly from the Alley to the Lower Ward if you ever went back there. AR0405.BCS Ash McGowen If you had any Magic Resistance while copying the Circles of Zerthimon to your spell book the copying would have a chance to fail equal to your Magic Resistance percentage. CIRCLE03.ITM, CIRCLE04.ITM, CIRCLE05.ITM, CIRCLE06.ITM, CIRCLE07.ITM, CIRCLE08.ITM Platter You couldn't initiate dialog with half of the shoppers in the Lower Ward Marketplace. AR0504.INI, DMCM4CLU.DLG Platter Mortai Gravesend had Emoric's script assigned to him, so the floating text that would occasionally appear above him was wrong. AR0205.ARE Platter The "Tattoo of Grosuk's Demise" wasn't available at Fell's shop if you killed Grosuk for Sebastion. DSABAST.DLG Ash McGowen Vrischika's combat script would be halted if Standish was killed before she could cast Improved Strength on him. 0609VRIS.BCS Platter You couldn't ask Grace about Vhailor when talking to her about your companions. DGRACE.DLG Ash McGowen The "Blade of the Immortal" was supposed to be Enchanted: +1, but it was not Enchanted at all. BLADEIM.ITM Platter Changed the To Hit bonus given by "Ravel's Fingernail" from +1 to +2, to match its description. FINGNAIL.ITM Platter The "Teeth of the Fire Drake" didn't do any Fire Damage as its description claimed. FDTEETH.ITM Platter Changed the AC bonus given by "Mark of the Savant" from +3 to +2, to match its description. SAVANT.ITM Platter Changed the Strength bonus given by "Heaven and Earth" from +3 to +2, to match its description. HEAVEN.ITM Platter The "Kaleidoscopic Eye" didn't give an extra +1 Save vs. Spells bonus. EYEKAL.ITM Ash McGowen The "Dustman Earring's" Cold and Magical Cold Resistance bonuses did not work. DUSTEAR.ITM Ash McGowen Minor bug where the Guard in the Curst Barracks wouldn't finish his joke about "the monkey, the squirrel and the pouch of magic beans." 3001GRD5.BCS Barren Barking-Wilder was supposed to give you a special item if you had a "Cranium Rat Tail" when you asked him "Can I see what items the Chaosmen sell to their members?" while being a member of the Chaosmen. DBARKING.DLG Platter When the skeleton-like Shadows in Ravel's Maze attacked it would drain their own strength instead of their target's strength. SHADOW2.ITM Platter Corvus experience loop. DHGCORV.DLG Platter If you caught Yellow-Fingers stealing from you and Morte was in your party there was a certain dialog path that could lead into Sharegrave's dialog, messing up the quest to find the source of Pharod's bodies for him. DMORTE.DLG Ash McGowen The comments Annah and Grace make when you first enter Fell's Tattoo Parlor with them no longer happen if they are dead. 0404FELL.BCS Platter There was a bug preventing you from being able to ask Nordom to make "Winged Bolts." DNORDOM.DLG The SKARDAVNELNATE When you asked Creeden about the Hive and then what's of interest and then if he's seen a journal he would respond as if you had asked him about Pharod. DCREED.DLG The SKARDAVNELNATE When asking Able about the Lady of Pain you could only get the option "Continue to listen" if you were a Thief at the time. DABLE.DLG The SKARDAVNELNATE In one part of Thildon's dialog it was possible to mention the murder of the Foundry smith before it had happened. DTHILDON.DLG Ash McGowen If you returned Marissa's "Crimson Veil" to her and asked for a reward the dialog indicated that you got a "Gold Bracelet," but you didn't because of a typo in the action. DMARISSA.DLG Ash McGowen The "Ice Knife" spell caused a permanent decrease in To Hit when a party member was hit by it which lasted until the character was killed and resurrected. This fix prevents the To Hit effect of "Ice Knife" from working on your party at all. SPWI207.SPL, SPWI207.ITM Platter "The Justifier" was supposed to remember knowing you a long time ago when you asked it "What can you tell me about yourself?" if you had talked to it at least three times. If you asked "The Justifier" about your party members while in the Lower Planes all the responses would be messed up. DJUSTFER.DLG Ash McGowen Nordom's Crossbows were red like items are when you cannot use them. NORDXBOW.ITM The SKARDAVNELNATE If you completed the quest to kill Qui-Sai for Scofflaw Penn the quest would stay in your Assigned Quests list. DSCOFF.DLG Platter Changed the name of the Shadows in the Fortress from "Greater Shadow" to "True Shadow" like they are in the Bestiary. SHADOW3.CRE, FORTSHAD.CRE Platter You could only get the dialog option with the Dustmen Mourners admitting that you are "to blame for the death of many innocents across the planes" if you had given the answer "I... don't know." to Ravel when she asked you "What can change the nature of a man?" DRAVEL.DLG, DMOURN1.DLG, DMOURN2.DLG Platter There was a dialog option you couldn't get with Sere the Skeptic that involves convincing her to become an Anarchist once you have joined that faction. DSERE.DLG Platter Fixed a few instances where a dialog option would end the dialog when it wasn't supposed to. DTRIAS.DLG, DSOEGO.DLG, DSADJULI.DLG, DNORDOM.DLG Platter You couldn't initiate dialog with the Curst Citizen who was being beaten by two Curst Guards. DJANSEN.DLG Platter In some dialogs you would not get the money you were supposed to because the action "GivePartyGold()" was used instead of "CreatePartyGold()". DQUINT.DLG, DPHINEAS.DLG, DTHUGP1.DLG, DDEVORE.DLG, DKESTER.DLG, DROBERTA.DLG, DFLEECE.DLG Platter Fixed many minor errors discovered using Near Infinity's dialog checker. DABISHAI.DLG, DANAM.DLG, DHGUARD.DLG, DMEBBETH.DLG, DPHINEAS.DLG, DROYALGD.DLG, DSHIV.DLG, DSPLINT.DLG, DZ1041.DLG, DZ1146.DLG, DXANTHIA.DLG, GFGUARD.DLG, GFWEAPS.DLG Joshua Haber You couldn't ask Annah what Fell said about your tattoos when she was translating for you if your Intelligence was above 14 and you understood Rebuses. DFELL.DLG Joshua Haber You couldn't reread the sixth circle of Zerthimon because it pointed to the last paragraph of the second circle instead. DCIRCLEZ.DLG Platter Emoric experience loop. DEMORIC.DLG Platter In dialog with Xachariah you should have had the option "Improvise: "It is I. Do you not recognize my voice?"" if you had 17 (or greater) Intelligence or Charisma, but it only worked for Intelligence. DXACH.DLG Platter If you convinced Mortai to give you 100 coppers for signing a Dead Contract with him, he still only gave you 50 coppers. DMORTAI.DLG Platter Fixed an error in The Apothecary and Vrischika's Curiosity Shop that may be related to those areas crashing more often than others. AR0609.WED, AR0612.WED Platter You couldn't get the conversations you were supposed to be able to have with Nordom after saying "Can we discuss my immortality again?" because of a typo in a dialog action. DNORDOM.DLG Platter A few of the thugs outside the Mortuary area had a piece of the Dabus' script in theirs, causing the Lady to get angry if you fought them as though you'd attacked a Dabus. 0200THG1.BCS, 0200THG2.BCS Platter You couldn't transform the "Entropic Blade" directly from Fists to Clubs proficiency because of a typo in that response trigger. DEBLADE.DLG Platter If you attacked Hezobol in Carceri through dialog it would increment the global variable "Curst_Counter" when you chose the option "Attack him." and then again when you chose the next and only available option "Fight." It should have only been incremented once. This variable keeps track of how many things you have done in Carceri to lessen the chaos and weakens Trias the higher it gets. DHEZOBOL.DLG Chaos Incarnate Annah in the Hive outside the Mortuary at the beginning of the game would say things to any party member who walked by that were meant to be said only to the Nameless One. 0200ANNA.BCS Platter The arrows on the Rotating Right-Click Menu were misplaced by one pixel. AMSCRLL.BAM, AMSCRLR.BAM Platter If you attacked Aethelgrin or Tegar'in in the Smoldering Corpse Bar the other would just stand there and remain neutral because a bug in their scripts would prevent them from defending each other. 0402ATHL.BCS, 0402TEGR.BCS Platter If you attacked the "Vault of the Ninth World" head it would initiate dialog with you but it would just say its normal greeting. It should have been a special dialog that said "Pardon me. Please do not attack the head." 0510VALT.BCS Platter Ebb experience loop, plus a few other minor bugs in Ebb's dialog. DEBB.DLG Platter You could get Nemelle to reward you a second time for reuniting her and Aelwyn if you asked her for the command word for the Decanter after you had already reunited Nemelle and Aelwyn. DNEML.DLG Platter The item "Adder's Tear" had its 'drop sound' - the sound when you pick it up and drop it in the inventory screen - typed incorrectly and thus it didn't play. ADDRTEAR.ITM Platter Once you completed all the quests for "The Grimoire of Pestilential Thought", it would add the same entry to your journal every time you tried to talk to it. DPESTAL.DLG Platter Minor bug in Grace's dialog if you told her that you might love Annah and you had already met both Deionarra and Ravel. An option would show up twice in one situation, and never in another. It should have been one in each. DGRACE.DLG Platter Several minor bugs with the Forge dialog in the Foundry. DFORGE.DLG Platter One of the "multi-faceted globes" in the Fortress would say Deionarra's line "I shall wait for you in death's halls, my Love." including the sound, if you clicked on it. AR1201.ARE Platter One of the versions of Adahn's Ring had the wrong graphic if you put it in a Quick Item slot and looked at it in the Rotating Right-Click Menu. ADRING.ITM Platter Montague experience loop. DMONTAGU.DLG Platter A patron of the Smoldering Corpse would look at Ignus' grill and say "That looks like it really hurts." even if Ignus was no longer there. 402PTN1.BCS Platter Hamrys experience loop. DHAMRYS.DLG Platter Some of the Hive Thugs' scripts were not being assigned properly. 0000NT.BCS Platter You could still get into the Siege Tower if you had already given Coaxmetal the Cube or had been banned for not giving it to him. 0500TRG1.BCS Platter A bugged stat check in Ghysis the Crooked's dialog if your Wisdom was below 13. During the part where you recall a memory you would get "Try and recall the memory" as dialog option #1 and #2, where #1 was the correct option and #2 was the option you should have only gotten if your Wisdom was 13 or higher. DGHYSIS.DLG Platter Sometimes all Godsmen in the Foundry would ask you to leave and refuse to talk to you even if you had done nothing wrong. Caused by a bug in Thildon's dialog during the murder investigation quest. DTHILDON.DLG Platter The Hammer would cause a slight trail when moving it in the inventory screen. II091.BAM Platter Very rare bug that could occur when having Dak'kon translate for Fell, in which he would go through his "joining the party" dialog again. DDAKKON.DLG Platter The game would sometimes freeze when you decided to become the Silent King. 1501ATTA.BCS, 1501HARG.BCS, 1501CS1.BCS, 1501CS4.BCS Platter Several dialogs had a specific stat check bug that caused the check to be ignored and therefore you would never fail it. So expect a few stat checks where it seemed there were none before. The dialogs of the following characters were affected; Mochai, Barkis, Barr, Mantuok, Radine, Shaddeus, Raimon, Quint, Bedai, and Thildon. DMOOCH.DLG, DBARKIS.DLG, DBARR.DLG, DMANTUOK.DLG, DRADINE.DLG, WDRGUARD.DLG, DRAIMON.DLG, DQUINT.DLG, DBEDAI.DLG, DTHILDON.DLG Platter A minor bug in the Practical Incarnation's dialog. It would go back to the main question tree instead of ending the dialog one of the times you say "Let me get my bearings, and we shall speak again." DINCAR1.DLG Platter A bugged stat check in Nordom's dialog when upgrading him using your Charisma. DNORDOM.DLG Platter A bugged stat check in Sandoz's dialog that closed off certain solutions to the quest involving him unless your Intelligence was exactly 14, instead of 14 and above. DSANDOZ.DLG Platter A bugged stat check in Yi'minn's dialog that prevented you from figuring out his offer to help you is a trap unless your Intelligence was exactly 14, instead of 14 and above. DYI'MINN.DLG Platter Two bugged stat checks in Eli Havelock's dialog that occur when he is training you as a thief if you've never been one before. DELI.DLG Ash McGowen The Negative Token wouldn't work on the skeleton-like Shadows in Ravel's Maze. NTOKEN.ITM Platter Couldn't get the upgrade for Nordom where you suggest that his "separation from the Source is what caused his perspective shift" if both Morte and Fall-From-Grace were in your party. DMORTE.DLG Platter Turning on "Creative EAX" in "Audio Options" would cause party members' voices to be lowered/muted. REVERB.2DA Platter Morte would sometimes constantly say "I haven't had this much fun since... the last time." This fix prevents that from happening, and also fixes it if it has already started. DREEK.DLG, DANGYAR.DLG, HAPPY.2DA, MRT011.WAV Platter If you insisted that Aelwyn tell you of your previous meeting instead of waiting for her to tell you then it wouldn't let you use that info to tell Splinter that you were already a Sensate. DAELWYN.DLG Platter Sybil experience loop. DSYBIL.DLG Platter Wish Scroll "infinite use exploit." DWSCROLL.DLG Platter Dialog with Marissa where you couldn't get her to stone your Lim-lim. DMARISSA.DLG Christopher Nice Mochai infinite money fix; This fixes an exploit regarding the NPC Mochai in the Smoldering Corpse bar where you could repeatedly threaten her with the line "You're not really a Dustman, are you?" and get 50 gold each time. DMOOCH.DLG Christopher Nice Barr stats check fix; This fixes a minor bug in the stat checks when trying to grab Barr's arm when bribing him in the Buried Village. If DEX was less than 10 and STR was greater than 9 you would get two choices that said, "Grab his arm and pin it." If both DEX and STR were less than 10 you wouldn't get the choice at all. DBARR.DLG Christopher Nice Ravel conversation bugs; First, one of the links was messed up if you had killed Marta and talked to Ravel about what shapes she has been. This wouldn't affect anything but was inconsistent with how that was handled if the other two people she had been were killed. Second, the checks when Ravel teaches you magic weren't restrictive enough so you sometimes got more than one option that said "Close your eyes, listen." one of which was the one you were supposed to get and the other of which was a lesser reward. DRAVEL.DLG Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Boldog 311 13 декабря, 2008 Ресторейшн - это вырезанный контент. Возвращает, в смысле. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Dragn 18 892 13 декабря, 2008 Ресторейшн - это вырезанный контент.Возвращает, в смысле. Эм. Это понятно. =)) Просто вот какие строчки там вотсановили и тд. Интересно. А играть на инглише Планск очень тяжело... Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Korgan 423 13 декабря, 2008 Всякие ресторейшены - есть зло, для любых проектов. Всё что не сделано руками разработчиков, или не присутствовало в игре - есть ересь. Вот так. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Boldog 311 13 декабря, 2008 Всякие ресторейшены - есть зло, для любых проектов. Всё что не сделано руками разработчиков, или не присутствовало в игре - есть ересь. Вот так. Это то, что сделано руками разрабов, но по тем или иным причинам не присутствовало в игре. Конечно, наверняк, там и такие вещи есть, которые просто стыдно было показывать, ну а что-то небось и из того, чего вырезали исключительно из-за нехватки бабла или времени. А играть на инглише Планск очень тяжело... Ну ни так уж тяжело, как кажется. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Korgan 423 13 декабря, 2008 Это то, что сделано руками разрабов, но по тем или иным причинам не присутствовало в игре. Конечно, наверняк, там и такие вещи есть, которые просто стыдно было показывать, ну а что-то небось и из того, чего вырезали исключительно из-за нехватки бабла или времени. Полюбому игра стала мировым шедевром и без этих элементов. И не факт, что их хотели добавить, так что... Наверно каждый сам решает, хочет он обманываться добавками или нет. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Xzander 7 244 13 декабря, 2008 Полюбому игра стала мировым шедевром и без этих элементов. И не факт, что их хотели добавить, так что... Наверно каждый сам решает, хочет он обманываться добавками или нет. Угу, я вот например точно не хочу. Меня Тормент полностью устраивает и в его теперешнем виде. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Dragn 18 892 13 декабря, 2008 Ну ни так уж тяжело, как кажется. У меня фобия чужого языка. Немногу долго читать... =))) Короче в топку ресторейшен пек. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Boldog 311 13 декабря, 2008 Короче в топку ресторейшен пек. Не знаю, не знаю, я уж как-то даже ставил, можт, придёт время, с ним пройду. Мне интересно увидеть ещё какие-то вещи, сделанные Теми Самыми людьми. И потом, я не вижу принципиальных отличий вырезанного контента, от, например, альфы Ван Бюрена. У меня фобия чужого языка. Немногу долго читать... =))) У кого тут стоял юзербар "Прочёл ЛОТР в оригинале"? Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Dragn 18 892 13 декабря, 2008 Не знаю, не знаю, я уж как-то даже ставил, можт, придёт время, с ним пройду. Мне интересно увидеть ещё какие-то вещи, сделанные Теми Самыми людьми. Наверное попозже. Меня робы интересуют.. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
The Old One 1 917 14 декабря, 2008 Полюбому игра стала мировым шедевром и без этих элементов. И не факт, что их хотели добавить, так что... Наверно каждый сам решает, хочет он обманываться добавками или нет. Почему обманываться? Ты возводишь своё мнение в абсолют. Ресторейшны это вполне нормальная практика уже, издатель всегда торопит, разработчику всегда приходиться хоть что-то, но вырезать, и не по своей воле. И не вижу ничего плохого в том, чтобы это вернуть. Главное, чтобы это был какой-нибудь квест, а не розовый вибратор +5 со спеллом Дрэгонс Бриф, которые разработчики сначала впихнули "по приколу". Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Korgan 423 14 декабря, 2008 Почему обманываться? Ты возводишь своё мнение в абсолют. Ресторейшны это вполне нормальная практика уже, издатель всегда торопит, разработчику всегда приходиться хоть что-то, но вырезать, и не по своей воле. И не вижу ничего плохого в том, чтобы это вернуть. Главное, чтобы это был какой-нибудь квест, а не розовый вибратор +5 со спеллом Дрэгонс Бриф, которые разработчики сначала впихнули "по приколу". И тем не менее каждый раз возникает вопрос - что за этим стоит? Горстка фанатов, оперирующими огрызками случайных файлов и намёками разработчиков в различных форумах, дневниках и т.п.? Или же всё это делается при поддержке техже разработчиков, с ихними конкретными данными, файлами и т.п.? Если первое - то это не более чем фанбойство, ничем не отличающееся от обычных модов. Если второе - тут конечно под большим сомнением, и целиком зависит от результата(который редко бывает даже удовлетворительным, во всяком случае удачного примера я не припоминаю). Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
The Old One 1 917 14 декабря, 2008 И тем не менее каждый раз возникает вопрос - что за этим стоит? Горстка фанатов, оперирующими огрызками случайных файлов и намёками разработчиков в различных форумах, дневниках и т.п.? Или же всё это делается при поддержке техже разработчиков, с ихними конкретными данными, файлами и т.п.?Если первое - то это не более чем фанбойство, ничем не отличающееся от обычных модов. Если второе - тут конечно под большим сомнением, и целиком зависит от результата(который редко бывает даже удовлетворительным, во всяком случае удачного примера я не припоминаю). Чаще всего просто в игре остаются диалоги и файлы, которые ни к чему не привязаны, т.е. висящие мёртвым грузом. Моддерам остаётся их только подключить и проверить на баги. Так было с TSL Restoration Project, с Fallout 2. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Korgan 423 14 декабря, 2008 Чаще всего просто в игре остаются диалоги и файлы, которые ни к чему не привязаны, т.е. висящие мёртвым грузом. Моддерам остаётся их только подключить и проверить на баги. Так было с TSL Restoration Project, с Fallout 2. Вот-вот. А надоли? Может разработчики специально не ввели всё это дело? Посчитали, что это не входит в концепцию, смотрится плоховато или просто оставляли простор для творчества/интриги? И почему обязательно "Им не хватило времени/денег"? И даже если не хватило, смогут ли фанаты привести это в человеческий вид? Едвали... Вобщем я считаю что всё это нужно воспринимать не более чем как фанатские моды, чаще всего не слишком высокого качества. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
The Old One 1 917 14 декабря, 2008 Вот-вот. А надоли? Может разработчики специально не ввели всё это дело? Посчитали, что это не входит в концепцию, смотрится плоховато или просто оставляли простор для творчества/интриги? И почему обязательно "Им не хватило времени/денег"? И даже если не хватило, смогут ли фанаты привести это в человеческий вид? Едвали... Вобщем я считаю что всё это нужно воспринимать не более чем как фанатские моды, чаще всего не слишком высокого качества. Я как раз и привёл примеры, в которых было вырезано из-за спешки. Есть ещё правда фанатские патчи к VtM:B, но там много отсебятины, зато предыстории восстановили, а их вырезали точно из-за того, что Активижн торопили Тройку. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
McLaud 33 14 декабря, 2008 Вот-вот. А надоли? Может разработчики специально не ввели всё это дело? Посчитали, что это не входит в концепцию, смотрится плоховато или просто оставляли простор для творчества/интриги? Вот пример вырезанного контента в Маске предательства, разве плохо было бы, чтоб был патчик возвращающий данную вырезку в игру? http://www.crpg.ru/article.php?sid=11447 Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Dragn 18 892 19 декабря, 2008 А еще в Планске музыка офигезна. Обожаю последнюю мелодию из титров. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
The Old One 1 917 19 декабря, 2008 А еще в Планске музыка офигезна. Обожаю последнюю мелодию из титров. Ну дык Марк Морган же, он ещё к Фоллаутам писал музыку и к Айсвинд Дэйлу первому. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Dragn 18 892 19 декабря, 2008 Ну дык Марк Морган же, он ещё к Фоллаутам писал музыку и к Айсвинд Дэйлу первому. Угу. Просто я наконец скачал саундтрек. =) Такой планскейпный саунд))) Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Xzander 7 244 19 декабря, 2008 Мне больше мелодия из главного меню нравится. Раньше, когда не было отдельного саундтрека, специально запускал игру, чтобы послушать. :) Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты
Dragn 18 892 19 декабря, 2008 Мне больше мелодия из главного меню нравится. Раньше, когда не было отдельного саундтрека, специально запускал игру, чтобы послушать. :) Угу. А я специально проходил. Что бы титры пошли)) Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на другие сайты